شناسهٔ خبر: 62266 - سرویس جاده‌ای

وحید تشکری در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی عنوان کرد :

رونمایی از طرح جامع منظر راه‌های کشور در سومین نمایشگاه حمل‌ونقل و صنایع وابسته

وحید تشکری مدیرکل حوزه مدیرعامل و روابط عمومی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور از رونمایی طرح جامع منظر راه‌های کشور در سومین نمایشگاه بین المللی حمل‌ونقل و صنایع وابسته با حضور وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل این شرکت خبر داد.

وحید تشکری مدیرکل حوزه مدیرعامل و روابط عمومی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اشاره به برگزاری سومین نمایشگاه بین المللی حمل‌ونقل و صنایع وابسته، همچنین برنامه‌ها و اقدامات این شرکت در حین نمایشگاه اظهار داشت: در این راستا شركت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل كشور نیز امسال همچون دوره‌های قبلی با سرلوحه قراردادن شعار عملكردها، توانمندی‌ها و ظرفیت‌سازی‌ها، برنامه‌ریزی‌های لازم جهت حضور پرقوت كلیه بخش‌های این مجموعه و بخش خصوصی مرتبط با شركت را انجام داد. بدین منظور از تمامی امكانات موجود استفاده كرده تا از فرصت نمایشگاه در جهت اهداف كلان شركت بهره‌مند شود. ارائه گزارش عملكرد شركت در زمینه ساخت و توسعه انواع راه‌ها، اقدامات و نوآوری‌ها و برنامه‌ها و چشم‌اندازها امری است كه در نمایشگاه حمل‌ونقل به آن توجه ویژه شده است.

وی افزود: بحث معماری و منظر راه نیز از دیگر مباحث مهم در سال‌های اخیر بوده است كه بر اساس آن شركت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل كشور با همكاری دانشگاه شهید بهشتی، شركت بازآفرینی شهری ایران، سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و مركز تدوین مقررات ایمنی حمل‌ونقل، پدافند غیرعامل و مدیریت بحران اقدام به انتشار طرح جامع منظر راه‌های كشور در قالب ۵ جلد نموده است كه در نمایشگاه حمل‌ونقل و صنایع وابسته این طرح با حضور مقام عالی وزارت جناب آقای مهندس اسلامی و دكتر خادمی معاون محترم وزیر و مدیرعامل شركت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل كشور رونمایی خواهد شد.

نمایش سامانه‌های شرکت که منجر به کسب رتبه اول دولت الکترونیک شد

این مقام مسئول در شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل همچنین گفت: تحقق دولت الكترونیك و كسب رتبه اول شركت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل كشور در میان دستگاه‌های دولتی از دیگر دستاوردهایی است كه اقدامات انجام‌گرفته در آن در نمایشگاه ارائه خواهد شد كه در همین راستا سامانه‌های الكترونیكی شركت به‌صورت مجزا در غرفه شركت ساخت و توسعه در معرض دید بازدیدكنندگان قرار خواهد گرفت.

مدیرکل حوزه مدیرعامل و روابط عمومی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور خاطرنشان کرد: همان‌طور كه می‌دانید اولویت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل در كشور توسعه ریلی است كه با هدف تكمیل كریدورهای ریلی و اتصال شبكه راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران به شبکه‌های بین‌المللی و نیز اتصال ۵ مركز استان به شبكه ریلی و اتصال كشور افغانستان به شبكه ریلی ایران در دستور كار قرار گرفته است. در همین راستا تا كنون اتصال سه استان همدان، كرمانشاه و آذربایجان غربی به شبكه ریلی محقق شده و به‌زودی شاهد اتصال استان‌های گیلان و آذربایجان شرقی از طریق خط میانه-بستان آباد و نیز اتصال كشور افغانستان به شبكه ریلی كشورمان خواهیم بود.

ارائه جزئیات عملکرد شرکت ساخت و توسعه در حوزه‌های ریلی و جاده‌ای 

تشکری یادآور شد: هم‌زمان با عملكرد قابل‌توجه در زمینه توسعه شبكه ریلی، اقدامات و برنامه‌ریزی‌های گسترده‌ای در توسعه شبكه جاده‌ای و افزایش سطح سرویس محورهای مختلف با اولویت تكمیل و رفع گلوگاه‌های شبكه آزادراهی كشور هم در جریان است كه از جمله می‌توان به احداث ۱۱۶۰ كیلومتر آزادراه در كریدورهای مختلف حمل‌ونقلی اشاره كرد كه معادل ۵۰ درصد كل آزادراه‌های موجود كشور است.

وی در ادامه با بیان اینکه «برگزاری نمایشگاه در حكم  یك رسانه قدرتمند و مؤثر، یكی از ابزارهای روابط عمومی جهت دست‌یابی به اهداف است.» تصریح کرد: روابط عمومی می‌تواند با نیازسنجی، هدف‌گذاری و تدوین استراتژی‌های مشخص با برپایی نمایشگاه‌های تخصصی و عمومی سازمان را در جهت وصول به اهداف خود یاری كند. آنچه در اینجا  اهمیت فوق‌العاده‌ای دارد این است كه بدانیم هدف ما از برگزاری یك نمایشگاه چیست و بر پایه‌ی این هدف مخاطبان خود را تعریف كنیم. «ما نمایشگاه را با چه هدفی و برای چه كسانی ترتیب داده‌ایم؟» تهیه پاسخی روشن و مستدل برای این سؤال كلید موفقیت هر واحد روابط عمومی در برگزاری یك نمایشگاه است. روابط عمومی برای نیل به اهداف خود با بهره‌گیری از فنون مختلف چون جامعه‌شناسی، تبلیغات، بازاریابی، مدیریت، روزنامه‌نگاری و... و با واسطه وسایل ارتباط‌جمعی مقدمات لازم را جهت تحقق برنامه‌های خود فراهم می‌کنند كه برگزاری نمایشگاه را نیز می‌توان در این راستا تعریف كرد.

 نمایشگاه‌ها قوی‌ترین رسانه روابط عمومی‌ها

مدیرکل حوزه مدیرعامل و روابط عمومی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور با توجه به این نکته که نمایشگاه‌ها نسبت به سایر وسایل ارتباطی اهداف بیشتری را در بر می‌گیرند و از این لحاظ قوی‌ترین رسانه برای روابط عمومی‌ها محسوب می‌شوند، خاطرنشان کرد: برگزاری نمایشگاه‌ها، به‌ویژه نمایشگاه‌های تخصصی مانند نمایشگاه حمل‌ونقل و صنایع وابسته به دلیل الزامات و نیازمندی‌ها، شرایط خاصی دارد و چنانچه با راهبری و نظارت روابط عمومی انجام شود می‌تواند به نتایج مثبتی برسد.

تشکری یكی از مهم‌ترین مباحث در برگزاری نمایشگاه را جذب منابع  عنوان کرد و گفت: اكثر كشورهای جهان بخشی از جذب منابع خود را بالأخص در حوزه فعالیت‌های پروژه محور و همچنین حوزه‌های خدماتی از طریق برگزاری نمایشگاه انجام می‌دهند، یعنی نمایشگاه در حوزه‌های تولید منابع، ایجاد اشتغال در كشورهای دنیا موضوعی نهادینه شده است مثلاً در كشور آلمان ۲۵۰ هزار نفر فرصت شغلی از طریق برگزاری نمایشگاه‌ها ایجاد شده است. همچنین چینی‌ها با بهره‌گیری از این فرصت و با تشكیل ابر نمایشگاه‌ها مشتریان و توریست‌ها را كه از ضریب بالای درآمدزایی برخوردار هستند به كشور خود جذب كرده كه برگزاری نمایشگاه اكسپو نمونه موفقی از این اقدامات است.

نمایشگاه حمل‌ونقل یک تفکر جامع است

وی تصریح کرد: اگر در شکل عینی بخواهیم نمایشگاه را مورد بررسی قرار دهیم نمایشگاه به شکل ظاهری و فیزیکال آن خلاصه نمی‌شود بلکه در مجموع یک تفکر را می‌رساند.

این مقام مسئول در شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور بیان داشت: در سومین نمایشگاه حمل‌ونقل و صنایع وابسته مجموع عملكرد شركت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل كشور در زمینه توسعه شبكه راه‌های كشور در قالب بروشور، گزارش تصویری، فیلم و كلیپ، نقشه و... نمایش داده خواهد شد. امید داریم تا این نمایشگاه بستر مناسبی برای گردهمایی متخصصان و كارشناسان حوزه حمل‌ونقل باشد و دستاوردهای چشمگیری را جهت توسعه و آبادانی میهن عزیزمان به همراه داشته باشد.