شناسهٔ خبر: 62295 - سرویس ریلی

حمل‌ونقل ریلی در هفته‌ای که گذشت:

ساخت ۲۰ درصد خطوط ریلی طی ۵ سال دولت تدبیر و امید/ کاهش دو ساعته زمان سیر با تکمیل راه‌آهن همدان-ملایر/ استفاده از واگن‌های ایرانی در حمل‌ونقل ریلی بین‌المللی طی ماه‌های آینده

قطار برقی پیشرفت ۵۰ درصدی زیرسازی راه‌آهن چابهار- زاهدان، آغاز فروش آنلاین بلیت قطارهای حومه‌ای در محور جنوب، زاگرس و لرستان، حمل کانتینری بار از چین تا شیراز و تقدیر از ساربان مسئولیت‌پذیر در هفته حمل‌‌و‌‌نقل از عناوین مهم حوزه حمل‌ونقل ریلی در هفته گذشته به شمار می‌رود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مهمترین عناوین حوزه حمل‌ونقل ریلی در هفته گذشته به شرح زیر است:

ساخت ۲۰ درصد خطوط ریلی طی ۵ سال دولت تدبیر و امید

رییس جمهوری تصریح کرد: یکی از اشکالاتی که در سال‌های گذشته وجود داشته این بوده که در حوزه راه‌آهن، اقدامات کمی انجام شده است. اما در ۵ سال گذشته حدود ۲ هزار کیلومتر خطوط راه‌آهن در سراسر کشور ایجاد شده که نسبت به کل دوره‌های قبل رشد قابل توجهی داشته است و تقریباً ۲۰ درصد خطوط ریلی کشور، در ۵ سال گذشته احداث شده است و مصمم به توسعه روزافزون در این حوزه هستیم.

دکتر روحانی خاطر نشان کرد: اولویت این دولت توسعه راه‌آهن بخصوص اتصال خطوط ریلی به مسیرهای ترانزیت است، چرا که از لحاظ اقتصادی بسیار حائز اهمیت می‌باشد. راه‌آهنی که به زودی به رشت متصل می‌شود و بخش بعدی آن اتصال رشت به آستارا است، باید هر چه سریع‌تر تکمیل شود و امیدواریم اینچه برون به گرمسار و برقی کردن راه‌آهن قم به اصفهان و تهران به مشهد نیز به سرعت عملیاتی شود.

کاهش دو ساعته زمان سیر با تکمیل راه‌آهن همدان-ملایر

معاون وزیر راه و شهرسازی در مراسم معارفه مدیرکل راه‌آهن غرب گفت: با تکمیل و اتصال راه‌آهن همدان به ملایر، کاهش ۲ ساعته زمان سیر و ارائه خدمات بیشتر به زائرین عتبات عالیات فراهم خواهد شد.

وی ضمن ابراز امیدواری از اینکه تکمیل این مسیر تا سنندج به‌زودی انجام شود، افزود: اهمیت توسعه غرب کشور با نگاهی که حمل‌ونقل ریلی شتاب بیشتری بگیرد ما را بر آن داشت تا برای ارائه خدمات بهتر، در این منطقه اداره کل راه‌آهن غرب کشور را ایجاد کنیم.

پیشرفت ۵۰ درصدی زیرسازی راه‌آهن چابهار- زاهدان

سرپرست معاونت ساخت و توسعه راه‌آهن، شرکت ساخت گفت:‌ پیشرفت فیزیکی زیرسازی راه‌آهن چابهار- زاهدان به ۵۰ درصد رسیده و باتوجه به حجم عملیات اجرایی در این ابر پروژه و کوهستانی بودن مسیر، پیشرفت قابل توجهی است.

سرپرست معاونت ساخت و توسعه راه‌آهن پیشرفت فیزیکی کل پروژه را ۳۷ درصد اعلام و اضافه کرد:‌ پیشرفت فیزیکی در بخش زیرسازی به ۵۰ درصد رسیده و باتوجه به حجم عملیات اجرایی در این ابر پروژه و کوهستانی بودن مسیر عدد قابل توجهی است.

استفاده از واگن‌های ایرانی در حمل‌ونقل ریلی بین‌المللی طی ماه‌های آینده

معاون بازرگانی و بهره برداری راه‌آهن با بیان اینکه «راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران به تازگی عضو وابسته CIS شده است» گفت: در بحث مشکلات واگن‌های روسی نیز تا چند ماه آینده به طور کامل از واگن‌های ایرانی برای انتقال بار در حوزه بین‌الملل استفاده خواهیم کرد.

 بابک احمدی  در حاشیه بازدید کمسیون فنی و ایمنی از اداره کل راه آهن قم با اشاره به اینکه آسیب‌های ناشی از تحریم‌ها در بخش ریلی ناچیز است گفت: بیشترین ثبات در تحریم‌های اخیر را حمل‌و‌نقل ریلی‌ داشته است و با همکاری شرکت‌های خصوصی برنامه‌های خوبی در این بخش شاهد هستیم.

آغاز فروش آنلاین بلیت قطارهای حومه‌ای در محور جنوب، زاگرس و لرستان

فروش آنلاین بلیت قطارهای حومه‌ای در مسیرهای دورود- چمسنگر- اندیمشک، اندیمشک- اهواز، خرمشهر- اهواز، کارون- سربندر، کارون-ماهشهر و بالعکس از ۱۶ آذرماه آغاز شد.

وی افزود: مسافران می‌توانند با مراجعه به سایت‌های فروش بلیت اینترنتی و اپلیکیشن های فروش بلیت قطار نسبت به تهیه بلیت آنلاین اقدام و با همراه داشتن تصویر بلیت مزبور سوار قطار شوند.

حمل کانتینری بار از چین تا شیراز

مدیرکل راه‌آهن فارس گفت: به‌زودی مواد اولیه وارداتی شرکت فراسان و برخی از شرکت‌های استان فارس، از طریق ریل وارد این استان می‌شود.

غلامحسین ولدی مدیرکل راه‌آهن فارس با اعلام این مطلب گفت: بخش بازرگانی بین‌الملل راه‌آهن فارس برای ورود مواد اولیه شرکت فراسان از چین در حال مذاکره است و منتظر تعیین قیمت حمل توسط کانتینر از چین به شیراز هستیم.

تقدیر از ساربان مسئولیت‌پذیر در هفته حمل‌‌و‌‌نقل

راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در راستای ترویج مسئولیت پذیری اجتماعی مردم در بخش حمل‌ونقل، از ساربانی که یک سانحه را گزارش کرده بود تقدیر می‌کند.

سیدمصطفی داوودی مدیرکل راه‌آهن‌یزد با بیان این خبر گفت: اطلاع‌رسانی ساربان، احمد عامری در سانحه یک کامیون روی ریل‌های راه‌آهن، یک اقدام مسئولیت شناسانه میان ساکنان حریم خطوط ریلی بود که در ممانعت از برخورد احتمالی قطار با کامیون سانحه دیده موثر بود؛ از همین رو بنا داریم تا برای فرهنگ سازی دراین حوزه، همزمان با هفته حمل‌ونقل از این ساربان مسئولیت شناس به صورت نمادین قدردانی شود.