شناسهٔ خبر: 62309 - سرویس جاده‌ای

در مصلای امام خمينی (ره) از ۲۵ آذرماه صورت می‌گیرد

جزئیات برگزاری نهمین رویداد ملی حمل‌ونقلی شو در سومین نمایشگاه حمل‌ونقل و صنایع وابسته

علی شهابی رئیس دبیرخانه برنامه علمی شبکه‌های ارتباطی و حمل‌ونقل دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به برگزاری نهمین رویداد ملی حمل‌ونقلی شو در سومین نمایشگاه بین المللی حمل‌ونقل و صنایع وابسته گفت: کارگاه‌های تعاملی و مشاوره رایگان مدیریت کسب‌وکار، رونمایی از پوستر اولین کنگرۀ بین‌المللی شبکه‌های ارتباطی و حمل‌ونقل و اهدای جلد نخست کتاب نظام موضوعات شبکه‌های ارتباطی و حمل‌ونقل به مدعوین انجام می‌شود.

علی شهابی در گفتگو با پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي اظهار داشت: سومین استارتاپ ویکند شبکه‌های ارتباطی و حمل‌ونقل با هدف تشویق، ترویج فرهنگ کارآفرینی و کادرسازی جوانان نخبه و علاقه‌مندان به صنعت حمل‌ونقل و کسب‌وکارهای نوپا در کشور به‌عنوان مأموریت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی(ره) شهرری و با همکاری وزارت راه و شهرسازی هم‌زمان با سومین نمایشگاه بین‌المللی حمل‌ونقل در مصلی امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.

رئیس دبیرخانه برنامه علمی شبکه‌های ارتباطی و حمل‌ونقل دانشگاه آزاد اسلامی بيان کرد: تاکنون بیش از ۱۰۰ دانشجو از دانشگاه‌های استان‌های تهران، البرز، مرکزی، همدان، آذربایجان و قزوین و ۴۰ دانش‌آموز نخبه از مدارس تیزهوشان استان تهران در این رویداد ثبت‌نام کرده و پیش‌بینی می‌کنیم بیش از ۲۰۰ شرکت‌کننده در این رویداد حضور فعال خواهند داشت که برای کمک به این جوانان، بیش از ۴۰ مربی و ۲۰ داور متخصص در حوزه کسب‌وکار و از فعالان اکوسیستم استارتاپی کشور دور هم جمع شده و با برگزاری کارگاه‌ها و حضور بین تیم‌های شرکت‌کننده، آن‌ها را برای کارآفرینی در حوزه حمل‌ونقل آماده می‌کنند.

رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان واحد یادگار امام خمینی(ره) شهرری با اشاره به اقدام خلاقانه این باشگاه در برگزاری چهار پیش‌رویداد با هدف تعمیق دانش و ارتقای انگیزه و نشاط شرکت‌کنندگان ادامه داد: به برگزیدگان این رویداد بین‌المللی تندیس و لوح رویداد، جوایز نقدی و حمایتی ویژه‌ای اعطا خواهد شد و به همه شرکت‌کنندگان گواهی حضور معتبر و نیز گواهی شرکت در کارگاه‌های رویداد تعلق خواهد گرفت.

مسئول برگزاری نهمین رویداد ملی حمل‌ونقلی شو (استارتاپ ویکند شبکه‌های ارتباطی و حمل‌ونقل) همچنین اضافه کرد: تلاش می‌کنیم تا در میان خانواده حمل‌ونقلی کشور یک فضای نوآورانه و ارزش‌آفرین ایجاد شود و بتوانیم با کمک صنایع پیشرو دستاورد‌های پژوهشی دانشگاه را به‌نوعی تجاری‌سازی کرده و به کسب‌وکار دانش‌بنیان و پایدار تبدیل کنیم. و برای تعامل بیشتر و تحقق این امر مهم از استارتاپ های فعال کشور و تیم‌های برگزیده رویدادهای قبلی با هدف ایجاد کریدور تجاری بومی کسب‌وکارهای نوین دعوت کرده‌ایم تا ضمن معرفی دستاوردهای خود و تشریح مراحل کار و آشنایی با خانواده حمل‌ونقلی کشور در محل برگزاری مسابقه حضور فعال داشته باشند.

شهابی به فرآیند مسابقه اشاره کرد و گفت: این رویداد با افتتاحیه رسمی نمایشگاه بین‌المللی حمل‌ونقل آغاز خواهد شد و بعد از یک استراحت کوتاه کارگاه‌های شخصیت شناسی و ارتباط موثر، ایده پردازی و خلاقیت، تیم‌سازی و استارتاپ از صفر تا صد برای آشنایی بیشتر شرکت‌کنندگان با فضای رویداد برگزار خواهد شد.

رئیس دبیرخانه برنامه علمی شبکه‌های ارتباطی و حمل‌ونقل دانشگاه آزاد اسلامی  اضافه كرد: سپس شرکت‌کنندگان ایده‌های خود را مقابل داورهایی متشکل از کارآفرین‌ها، متخصصین کسب‌وکار و حمل‌ونقل و مدیران عامل صنایع حمل‌ونقلی به ترتیب و به مدت ۶۰ ثانیه ارایه خواهند کرد که پیش بینی می‌کنیم بیش از ۱۲۰ ایده مطرح شود؛ و بعد از ارایه‌ها داوری ایده‌ها انجام و ایده‌های برتر اعلام خواهد شد که مجدد صاحبان ایده‌های برتر فرصت تکمیل ارایۀ خود و اعلام نیاز سرمایه‌های انسانی و تخصص‌های لازم برای تیم¬سازی بهتر را خواهند داشت. و در پایان روز اول تیم‌ها آماده فعالیت می‌شوند.

وي ادامه داد: روز دوم و سوم نیز با هدایت مستقیم مربی‌ها و برگزاری چندین کارگاه آموزشی برای تکمیل فرآیند کار تیم‌ها از ۹ صبح با پذیرایی صبحانه تا ۹ شب و پذیرایی شام فعالیت آن‌ها ادامه خواهد داشت. هم‌زمان با مراسم رسمی اختتامیه نمایشگاه بین‌المللی حمل‌ونقل تیم‌ها آمادۀ ارایه دستاوردهای خود می‌شوند و پس از سخنرانی مدعوین ارایه‌های تیم‌های استارتاپی در مقابل داورهایی متشکل از کارآفرین‌های اکوسیستم استارتاپی کشور، متخصصین کسب‌وکار و حمل‌ونقل و مدیران عامل صنایع حمل‌ونقلی آغاز خواهد شد و هر تیم ۵ دقیقه فرصت دارد از کمینه محصول اولیه خود دفاع کند. در انتها هم‌زمان با سخنرانی دو مهمان ویژه داوری‌ها انجام و نتایج طی مراسم ویژه‌ای اعلام می‌شود.

شهابی همچنین به برگزاری کارگاه‌های تعاملی و مشاوره رایگان مدیریت کسب‌وکار در طول رویداد، رونمایی از پوستر اولین کنگرۀ بین‌المللی شبکه‌های ارتباطی و حمل‌ونقل و اهدای جلد نخست کتاب نظام موضوعات شبکه‌های ارتباطی و حمل‌ونقل به مدعوین نهمین رویداد ملی حمل‌ونقلی شو اشاره کرد.

رئیس دبیرخانه برنامه علمی شبکه‌های ارتباطی و حمل‌ونقل دانشگاه آزاد اسلامی از علاقه‌مندان دعوت کرد تا با مراجعه به آدرس الکترونیکی https://evand.com/events/tn-mrud-iausr  نسبت به ثبت‌نام خود اقدام کنند.