شناسهٔ خبر: 62329 - سرویس استان‌ها

مدیرکل اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای ایرانشهر خبر داد:

استقرار تجهیزات برف‌روب در محور برفی ایرانشهر/ آماده‌باش زمستانی برای مقابله با بادهای حاوی ماسه‌بادی

ابراهیم جاوشیری مدیرکل اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای ایرانشهر با اشاره به آخرین وضعیت راهداری زمستانی در استان گفت: غیر از آماده‌باش دستگاه‌ها برای مقابله با بادهای حاوی ماسه بادی در جنوب استان سیستان و بلوچستان، تنها محور برفی استان به زودی به یک دستگاه برف‌روب جدید مجهز می‌شود.

ابراهیم جاوشیری، مدیرکل راهداري و حمل و نقل جاده اي ایرانشهر در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی درباره آخرین وضعیت تمهیدات زمستانی در استان توضیح داد: ۱۴ اکیپ راهداری تا به حال برای امدادرسانی به جاده‌‌های استان آماده ارایه خدمات زمستانی هستند که از این میان ۱۲ اکیپ سیار در محورهای حساس استان تردد می‌کنند.

وی افزود: در جلسه‌ای با فرمانداران جنوب استان مواردی که در راهداری مورد نیاز و مد نظر بوده است، بررسی شد و به زودی یک دستگاه برف‌روب برای استقرار در محور برف‌گیر "بزمان به بم" به استان ارسال  و در محل راهداری بزمان جایگزین می‌شود.

مدیرکل اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ایرانشهر درباره ارایه تمهیدات زمستانی هنگام وزش بادهای حاوی ماسه بادی در جنوب استان توضیح داد:  بخشی از مناطق جنوب استان محل وزش بادهای حاوی ماسه بادی در برخی محورها است. در این محل‌ها هم اکیپ‌هایی مستقر کرده‌ایم که در صورت انسداد جاده در اسرع وقت بازگشایی صورت گیرد.

جاوشیری تصریح کرد: برای مقابله با ماسه بادی از قبل اقدامات پیشگیرانه دیگری مانند درخت کاری انجام شده است. همچنین لودر و کامیون نیز در این محورها برای بازگشایی محورها در حالت آماده‌باش قرار دارند./