شناسهٔ خبر: 62330 - سرویس جاده‌ای

مشاور رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خبر داد:

ارائه عمومی بازارگاه‌های الکترونیک در سومین نمایشگاه حمل‌ونقل و صنایع وابسته

منصور فخاران مدیر روابط عمومی سازمان راهداری گفت: بازارگاه‌های الكترونیك به‌عنوان حلقه ارتباطی بین صاحبان كالا، رانندگان و شركت‌های حمل‌ونقل در راستای صدور بارنامه مجازی از دیگر دستاوردهایی است كه در سومین نمایشگاه حمل‌و نقل و صنایع وابسته در معرض دید بازدیدكنندگان قرار می‌گیرد.

منصور فخاران در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه «سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با هدف ارائه دستاوردهای حوزه حمل‌ونقل جاده‌ای و راهداری در سومین نمایشگاه بین‌المللی حمل‌ونقل و صنایع وابسته شركت می‌كند.» اظهار داشت: در این نمایشگاه برنامه‌های مربوط به بهره‌گیری از فن‌آوری‌های نوین و سیستم‌های هوشمند در حوزه حمل‌ونقل جاده‌ای كه با هدف ارتقای ایمنی و افزایش سطح خدمات به مخاطبان صورت گرفته است، عرضه می‌شود.

وی افزود: در نمایشگاه حمل‌ونقل سال جاری ضمن نمایش تصاویر آنلاین راه‌ها، سیستم‌های مربوط به مانیتورینگ اخبار، تجمیع اطلاعات سفر، میزان جرائم، نگهداری راه‌ها و PMS ارائه می‌شود، همچنین بازارگاه‌های الكترونیك به‌عنوان حلقه ارتباطی بین صاحبان كالا، رانندگان و شركت‌های حمل‌ونقل در راستای صدور بارنامه مجازی از دیگر دستاوردهایی است كه در این نمایشگاه در معرض دید بازدیدكنندگان قرار می‌گیرد.

فخاران معرفی طرح تن – كیلومتر را یكی دیگر از رویكردهای سومین نمایشگاه حمل‌و‌نقل ذكر كرد و گفت: یكی از مطالبات رانندگان تلاشگر حوزه حمل‌ونقل كالای بین‌شهری، محاسبه نرخ حمل كالا بر اساس تن – كیلومتر بوده است و مسئولان سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای طی نشست‌های متعدد كارشناسی با نمایندگان انجمن‌های صنفی كامیونداران، كارشناسان و اساتید دانشگاه تلاش كرده‌اند به مبنایی برای محاسبه كرایه دست یابند.

مشاور ریاست سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای تصریح كرد: نمایشگاه حمل‌ونقل فرصت و ظرفیت مناسبی را فراهم می‌كند تا با توجه به پیچیدگی‌های فرایند اجرای این دستورالعمل، شیوه اجرای آن به رانندگان، كارشناسان و دیگر بازدیدكنندگان ارائه شود.

وی با اشاره به مقوله مسئولیت اجتماعی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خاطرنشان كرد: با عنایت به این‌که شفاف‌سازی، دسترسی آزاد به اطلاعات و فراهم ساختن زمینه احقاق حقوق شهروندی هم‌وطنان از وظایف و تكالیف هر سازمان محسوب می‌شود، سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای تلاش كرده است با بهره‌گیری از بسترها و زمینه‌های موجود در حوزه راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای به این رسالت خود جامه عمل بپوشاند. فراهم ساختن زمینه دسترسی هم‌وطنان به اطلاعات راه‌ها از طریق سامانه‌های موجود در مركز مدیریت راه‌های این سازمان نظیر اپلیكیشن ۱۴۱، سایت ۱۴۱ و سامانه تلفنی ۱۴۱ از جمله این اقدامات است تا كاربران راه‌ها با شفافیت و به سهولت به اطلاعات مورد نیاز خود در طول محورهای مواصلاتی كشور دسترسی پیدا كنند.

مشاور ریاست و مدیر روابط عمومی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای افزود: با عنایت به استقبال بی‌نظیر عاشقان حضرت اباعبدا... الحسین (ع) طی سال‌های اخیر در مراسم اربعین حسینی از پیاده‌روی اربعین، این سازمان به‌عنوان یكی از سازمان‌های خدمتگزار به زائران حسینی كوشیده است با بسیج تمامی امكانات، به‌روزرسانی، ارتقاء و افزایش میزان خدمات‌رسانی، بهبود و توسعه شبكه راه‌ها و زیرساخت‌های این حوزه، خدمات شایسته‌ای را به زائران آن حضرت ارائه نماید و تلاش می‌شود در این نمایشگاه گوشه‌هایی از این فعالیت‌های به تصویر كشیده شود.

وی با اشاره به بهره‌گیری از خدمات استارت آپ‌ها در حوزه راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای اظهار داشت: در این بخش از خدمات شركت‌های دانش‌بنیان كه حلقه پیوند مراكز اجرایی و دانشگاهی با محوریت مطالعات علمی می‌باشند و در حوزه حمل‌ونقل هوشمند فعالیت می‌كنند، استفاده می‌شود.

فخاران افزود: با هماهنگی‌های صورت گرفته شركت‌های خودروساز داخلی، شركت‌های فعال در حوزه ITS و صاحبان مجتمع‌های خدماتی – رفاهی نیز در سومین نمایشگاه حمل‌ونقل و صنایع وابسته حضور فعال خواهند داشت.