شناسهٔ خبر: 62345 - سرویس شرکت‌ها

پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گزارش می دهد:

جو آرام در بیشتر مناطق طی امروز و فردا همراه با افزایش آلاینده‌ها/ ورود سامانه بارشی روز دوشنبه از غرب کشور

آب و هوا پیش‌بینی کلی براساس نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری مطابق تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، طی امروز و فردا یکشنبه اکثر مناطق کشور جوی آرام خواهند داشت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، پیش‌بینی کلی براساس نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری مطابق تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، طی امروز و فردا یکشنبه اکثر مناطق کشور جوی آرام خواهند داشت.

پیامد این شرایط افزایش آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا در شهرهای صنعتی و پرجمعیت تهران، کرج و اصفهان است و این شرایط تا شهر دوشنبه در این شهرها ادامه می‌یابد. از این رو توصیه می شود در این مدت شهروندان عزیز تا حد امکان از وسایل نقلیه عمومی استفاده کرده و افراد آسیب پذیر شامل کودکان، سالمندان و بیماران تنفسی از تردد غیرضروری در فضای باز خودداری کنند.

از بعدازظهر روز یکشنبه در سواحل غربی دریای خزر و استان اردبیل افزایش ابر و بارش‌های پراکنده پیش‌بینی می‌شود و از روز دوشنبه به تدریج با ورود سامانه بارشی از غرب کشور ابتدا در غرب و از بعدازظهر شمال غرب کشور، سواحل غربی دریای خزر و از اواخر وقت استان‌های قزوین، البرز و تهران افزایش ابر و بارندگی گاهی با وزش باد خواهند داشت و در ارتفاعات و مناطق سردسیر به شکل برف خواهد بود.

 براساس مدل‌های پیش‌رو هواشناسی این شرایط برای استانهای  ایلام، کرمانشاه، کردستان، همدان، غرب لرستان، جنوب آذربایجان های شرقی و غربی و زنجان  و اوایل سه شنبه برای استانهای قزوین، البرز، تهران و خوزستان بارش بارش باران و در ارتفاعات بارش برف پیش بینی می شود، که شدت آن روز دوشنبه برای استان های  ایلام، کرمانشاه و کردستان خواهد بود.

برای سه‌شنبه علاوه بر مناطق فوق جنوب غرب، سواحل دریای خزر و شمال شرق کشور نیز بارندگی خواهند داشت.

امروز خلیج فارس مواج است و برای شرق تنگه در ساعات بعدازظهر افزایش ابر و بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود. این شرایط و مواج بودن دریا در دریای خزر در روز دوشنبه پیش‌بینی شده است.

تهران امروز آسمانی صاف همراه با غبار محلی داشت و بیشینه دما در آن به ۱۳ درجه بالای صفر رسید که پیش‌بینی می شود برای فردا و روز دوشنبه دما با کاهش یک تا درجه ای همراه باشد. در مقابل کمینه دمای فردا صبح تهران در ایستگاه مهرآباد ۶ درجه پیش‌بینی شده و شرایط جوی هم برای فردا آسمانی صاف باشد.

گرم‌ترین مرکز استان امروز بندرعباس با دمای ۲۶ درجه بالای صفر و سردترین مرکز هم شهرکرد با دمای ۸ درجه زیر صفر بود.