شناسهٔ خبر: 62406 - سرویس جاده‌ای

در جریان برگزاری اولین روز از سومین نمایشگاه حمل‌ونقل انجام شد:

رونمایی از یک بازارگاه الکترونیک با حضور وزیر راه و شهرسازی

بازارگاه الکترونیک یک بازارگاه الکترونیکی حمل بار با حضور وزیر راه و شهرسازی در سومین نمایشگاه حمل‌ونقل و صنایع وابسته رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در جریان بازدید از سومین نمایشگاه حمل‌ونقل و صنایع وابسته از بازارگاه الکترونیکی حمل بار رونمایی کرد.

محمد میرزایی‌‌‌‌منش مدیرعامل شرکت نت‌‌‌بار در این رابطه گفت: این سامانه از امروز و با حضور اسلامی وزیر راه و شهرسازی رسماً کار خود را آغاز کرده و به فعالان عرصه حمل بار به منظور شفاف‌سازی فرایند کمک خواهد کرد.

وی افزود: این سامانه در ۱۲ فاز به اجرا می‌‌‌رسد که  هم اکنون فاز یک این سامانه به اجرا رسیده و می‌‌‌‌توانیم با راه‌‌‌‌اندازی این سامانه‌‌‌‌‌ها استانداردهای حوزه حمل بار را به معیارهای بین‌‌‌المللی نزدیک کنیم. شرکت‌‌‌‌ها می‌‌‌توانند از طریق این سامانه نسبت به ثبت بار اقدام کنند و تمام سازوکار ثبت، جابجایی و مبالغ پرداخت شده بین شرکت و رانندگان را به‌طور شفاف در این سامانه مشاهده کنند.

مدیرعامل شرکت نت‌‌‌بار بهره‌مندی از این سامانه‌ را در گرو نصب اپلیکیشن عنوان کرد و گفت: ایجاد بازارگاه الکترونیکی در جهت حذف هزینه‌‌‌‌‌‌های سربار و سودجویان عمل‌ می‌کند و استفاده از این بازارگاه‌‌‌ها هزینه‌‌‌ای به فعالان این صنعت اضافه نمی‌‌‌کند؛ هرچند رقیبی برای شرکت‌‌‌‌های باربری هم نیست.

میرزایی‌منش افزود: در جریان فرایند جذب و توزیع بار، سه مرحله راستی‌‌‌آزمایی صورت می‌‌‌گیرد تا مشکلی برای طرفین ایجاد نشود.  همچنین تمام قیمت‌‌‌ها بر اساس نرخ مشخص شده در مصوبه «تن بر کیلومتر» محاسبه و تمام ضوابط مربوطه رعایت می‌‌‌‌شود.

مدیرعامل شرکت نت‌‌‌بار یادآور شد: در حال حاضر ۴۵۰۰ راننده عضو این سامانه هستند و چشم‌انداز ما کمک به ارتقای صنعت حمل‌ونقل ایران به ویژه حمل‌ونقل بین‌المللی و ترانزیت است.