شناسهٔ خبر: 62409 - سرویس جاده‌ای

میرشفیع در نمایشگاه بین المللی حمل و نقل و صنایع وابسته:

مناقصه قطعه پایانی آزادراه قزوین- رشت برگزار شد

میرشفیع معاون ساخت وتوسعه آزادراه ها در حاشیه بازدید از سومین نمایشگاه بین المللی حمل و نقل و صنایع وابسته خبر داد: قطعه پایانی آزادراه قزوین- رشت به طول ۸.۵ کیلومتر حدفاصل منجیل تا رودبار به مناقصه رفته است و به زودی با مشخص شدن برنده، عملیات اجرایی آن آغاز می شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، سید حسین میرشفیع ضمن حضور در نمایشگاه بین المللی حمل‌و‌نقل و صنایع وابسته در خصوص آزادراه قزوین- رشت گفت: قطعه باقی مانده از آزادراه قزوین- رشت به طول ۸.۵ کیلومتر حدفاصل منجیل تا رودبار به مناقصه رفته است و با مشخص شدن برنده مناقصه عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

وی تکمیل شدن این قطعه را موجب حذف ترافیک موجود در شهر رودبار دانست و افزود: بیش از ۵.۵ کیلومتر از قطعه پایانی را پل و تونل تشکیل می‌دهد که با در نظر گرفتن هزینه‌های بالای اجرا و مسائل فنی و جغرافیایی در این محدوده عملیات اجرایی با تاخیر مواجه شد.

معاون ساخت وتوسعه آزادراه ها همچنین پیشرفت فیزیکی آزادراه کنارگذرجنوبی تهران را مثبت ارزیابی کرد و بیان داشت: تمام تلاش ما این است تا این آزادراه سال آینده در عید غدیر خم زیرعبور ترافیک قرار گیرد و بدین ترتیب بخش عمده‌ای از ترافیک پایتخت ناشی از عبور وسایل نقلیه ترانزیتی از بین خواهد رفت.

میرشفیع در ادامه اظهار داشت: با توجه به هدف گذاری سال ۱۳۹۷ برای بهره برداری از ۲۸۰ کیلومتر آزادراه جدید، از ابتدای سال‌جاری تاکنون زیرسازی ۱۵۰ کیلومتر آزادراه به اتمام رسیده است که با تکمیل شدن باقی عملیات اجرایی زیرعبور ترافیک قرار می‌گیرند.

وی تاکید کردعملیات روسازی در آزادراه جنوبی تهران، کنارگذر شرق اصفهان و آزادراه تبریز- ارومیه در حال اجرا است و عملیات زیرسازی آزادراه های همت- کرج، تهران- شمال، اراک- خرم‌‌آباد، اصفهان- شیراز در حال تکمیل شدن و در مرحله اجرای روسازی است.