شناسهٔ خبر: 62446 - سرویس استان‌ها

رئیس کمیته حمل ونقل ستاد اجرایی خدمات سفر استان بیان کرد:

توزیع ۶ هزار و ۵۰۰حلقه لاستیک بین رانندگان استان اردبیل

علی رحمتی مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای استان از توزیع ۶ هزار و۵۰۰ حلقه لاستیک در بین رانندگان استان خبرداد و گفت:برنامه ریزی برای توزیع لاستیک های ثبت نام شده ادامه دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای استان اردبیل ، علی رحمتی صبح امروز در نشست با خبرنگاران بمناسبت هفته حمل و نقل،رانندگان و راهداری افزود: ۲ هزار و۷۲۰دستگاه  ازثبت نام کنندگان لاستیک باقی مانده است که به ترتیب اولویت در مراحل بعدی بین رانندگان توزیع خواهد شد.

رئیس کمیته حمل ونقل ستاد اجرایی خدمات سفر استان اردبیل ضمن گرامیداشت ۲۶ آذرماه روز حمل ونقل ورانندگان، یک دی ماه روز راهداری را تبریک گفته و از فعالیت ۸۴ شرکت حمل ونقل در استان خبرداد و اظهارکرد: تعداد رانندگان در بخش حمل و نقل کالا ۱۱هزار و۴۷۰ نفر می‌باشد که متوسط عمر ناوگان باری در استان اردبیل ۲۱سال است.

مدیرجهادی استان با اشاره به اینکه در سال گذشته ۳ میلیون و۶۰۰ هزارتن بار از استان به سراسرکشور حمل شده است تصریح کرد:در ۸ ماهه امسال نیز ۲ میلیون و۶۸۰هزارتن بار از مبادی استان به مقاصد مختلف کشور جابه جا شده است که در مقایسه با سال قبل ۲ درصد افزایش را نشان می دهد.

عضو شورای اداری استان گفت:راهداران پرتلاش این اداره کل همچون سال‌های گذشته امسال نیز با ۲۵۰دستگاه ماشین آلات راهداری و ۴۵۸ نیروی انسانی در قالب ۱۲۰ اکیپ در ۱۲ راهدارخانه ثابت و سیار استان اماده انجام عملیات زمستانی هستند.

عضو شورای اداری استان در ۹ماهه امسال از خط کشی ۲ هزار کیلومتر از راه‌های مواصلاتی استان خبرداد و گفت:با  تلاش‌های انجام شده این اداره کل ۱۰۵نقطه حادثه خیز استان به ۲۵مورد کاهش یافته است که از این تعداد نیز تقاطع های بنماران، انبار شرکت نفت،سه راه سیاب و گیلارلو نیز در حال احداث است.

علی رحمتی  اجرای ۱۸ هزار و۴۰۰ مترمکعب ریزش برداری از شانه و کانال‌های طرفین محور ،لکه گیری بیش از ۹۳ هزار و۸۰۰ متر مربع از راه های روستایی، روکش آسفالت ۳۰ کیلومتر از راه‌های اصلی و ۵۵کیلومتر از راه‌های فرعی ، احداث ۱۱دستگاه پل و تعمیر ۳۲دستگاه پل، نصب ۶ هزار و۳۰۰ عدد علائم در محورها و رنگ آمیزی ۷۵مورد از سرعت گیرها را از اقدامات مهم این اداره کل عنوان کرد وگفت:برای عملیات برف‌روبی زمستان امسال نیز ۱۵ هزارتن نمک در انبارهای راهدارخانه اردبیل ذخیره سازی شده است تا در مواقع مورد نیاز نمک پاشی انجام شود.

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای استان از اهدای بیش از ۹ هزار کلاه ایمنی رایگان به موتور سواران حاشیه راه روستاهای استان خبرداد و بیان کرد:۱۵۶ کیلومتر از جاده‌های استان به سیستم روشنایی مجهز شده است که از این نظر اردبیل جزوه استان های برتر کشور محسوب می شود.

مدیر جهادی استان در پایان این نشست از زحمات رانندگان و راهداران سخت کوش قدردانی کرده و ۲۶آذر را یاداور رشادت و ولایت پذیری رانندگان در سال ۶۲ دانست و افزود:رانندگان در آن مقطع حساس کشور، با لبیک گویی به فرمان امام (ره)در کنار سایر رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس با خدمت به مردم و کشور از مملکت دفاع کردند.