شناسهٔ خبر: 62519 - سرویس وزارتی

وزیر راه و شهرسازی:

رانندگان دین خود را به انقلاب و مردم ادا کرده‌اند

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی ضمن گرامیداشت و تبریک روز رانندگان و هفته حمل و نقل به این قشر زحمتکش گفت: رانندگان با لبیک به فرمان تاریخی امام خمینی (ره) در سال ۶۲ دین خود را به انقلاب و جامعه ادا کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی در مراسم گرامیداشت هفته حمل و نقل و روز رانندگان و راهداری که امشب در سالن همایش صدا و سیما به همت سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای برگزار شد، ضمن تبریک به قشر زحمتکش و تلاشگر رانندگان ناوگان حمل و نقل جاده‌ای اظهار داشت: این قشر عزیز و زحمتکش در تمام دوران انقلاب، نقش خود را به وجه احسن انجام داده‌اند.

وی افزود: رانندگان در سال ۶۲ به فرمان تاریخی امام خمینی (ره) لبیک گفتند و نشان دادند که در خدمت انقلاب و جامعه بوده‌اند.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد:برنامه امشب برای رانندگان بزرگوار تدارک دیده شده است و قصد داریم امشب شنونده گفته‌های این عزیزان باشیم.

اسلامی در ادامه تشکیل صندوق حمل و نقل را اقدام مثبتی دانست و گفت:خوشبختانه اساسنامه این صندوق پس از طی کردن فرایند قانونی به تصویب رسید و  یک پشتوانه عملی و قانونی برای توسعه زیرساخت‌ها  و سیستم‌های حمل و نقل محسوب می‌شود.

عبدالهاشم حسن‌نیا معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای نیز در ابتدای این مراسم ضمن تبریک روز رانندگان و هفته حمل و نقل بیان داشت: ۹۲ درصد حمل و نقل کشور بر دوش بخش حمل و نقل جاده‌ای است و ۶۰۰ هزار راننده در این عرصه فعالیت دارند که با احتساب خانواده‌هایشان شمارشان به ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر می‌رسد.

وی یادآور شد: رانندگان در سال گذشته با مشکلاتی مواجه بوده‌اند و به همین دلیل از این قشر زحمتکش و ایثارگر بابت کاستی‌ها عذرخواهی می‌کنیم.