شناسهٔ خبر: 62539 - سرویس استان‌ها

با حضور رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی صورت گرفت؛

بازدید از پروژه های اقتصاد مقاومتی شهرستان قلعه گنج

قلعه گنج با حضور رئیس کمسیون عمران مجلس و رئیس بنیاد مستضعفان و جمعی از مدیران استانی از پروژه های اقتصاد مقاومتی شهرستان قلعه گنج بازدید شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد رضا رضایی کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی و اعضای کمیسیون عمران،سعیدی کیا رئیس بنیاد مستضعفان،حمزه نماینده مردم پنج شهرستان جنوبی (کهنوج، قلعه گنج ،منوجان، فاریاب و  رودبار جنوب) در مجلس شورای اسلامی،ملا نوری معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری از پروژه های اقتصاد مقاومتی شهرستان قلعه گنج بازدید کردند.

ساردوئی مدیر کل راه و شهر سازی جنوب کرمان در حاشیه این بازدید گفت: در راستای تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی به ویژه توسعه اقتصادی و تحقق عدالت اجتماعی در منطقه جنوب کرمان پروژه های مهمی توسط بنیاد مستضعفان و اداره کل راه و شهر سازی جنوب کرمان در این شهرستان در دستور کار قرار گرفته است.

وی ضمن اشاره به اهمیت پروژه های مذکور در توسعه اقتصادی و رونق بخشی به کشاورزی و معادن منطقه افزود: اقداماتی توسط اداره کل راه و  شهر سازی جنوب کرمان در حوزه راهها و احداث ساختمانهای دولتی انجام و تعدادی نیز در دست اقدام و از جمله این پروژهها دومحور راه روستایی مارز و رمشک در این شهر ستان است.

وی در ادامه بیان داشت : محور رمشک-ناگ-گوتیج به طول کلی ۲۹کیلومتر تاکنون ۱۲ کیلومتر آسفالت شده و ۵ کیلومتر آن آماده آسفالت است.  لازم به ذکر است تاکنون اعتباری حدود۶۰ میلیارد ریال هزینه شده و جهت تکمیل مسیر به اعتباری بالغ بر ۱۲۰ میلیارد ریال نیاز است.

ساردوئی  با اشاره به نیاز مردم آن منطقه جهت عبور از رودخانه بزرگ رمشک گفت: در این راستا گام بزرگی جهت این امر مهم با تنظیم تفاهم نامه ای فی ما بین بنیاد مستضعفان و اداره کل راه و شهرسازی جنوب کرمان  جهت ساخت پل بر روی رودخانه رمشک برداشته شده.

وی افزود: این پل از نوع طاقی زیر خاکی به مشخصات ۴ دهانه پنج متر به طول کلی ۲۲ متر و عرض ۳۰ متر در محور رمشک با اعتباری بالغ بر ۱۴.۵ میلیارد ریال با مشارکت بنیادجانبازان و مستضعفان و اداره کل راه و شهرسازی جنوب کرمان تکمیل شده است با ساخت این پل راه ارتباطی شهرستان قلعه گنج در استان کرمان و شهرستان نیک شهر در استان سیستان و بلوچستان تسهیل می گردد و این محور بندر جاسک به جنوب و شرق استان کرمان متصل و با تکمیل آن راه ارتباطی کوتاه تر است.

ساردوئی ادامه داد: محور مارز به طول کلی ۲۹کیلومتر تا کنون۱۶کیلومتر آسفالت ۸کیلومتر آماده آسفالت و ما بقی مسیر در مرحله برگزاری مناقصه است. همچنین جهت توانمند سازی روستاها این منطقه تا کنون ۳۰۸کیلومتر راه تو سط اداره کل راه و شهر سازی جنوب کرمان آسفالت گردیده و ۳۳کیلومتر راه روستایی در دست اقدام می باشد همچنین بیمارستان۳۲تخت خوابی قلعه گنج تکمیل و تحویل دانشگاه علوم پزشکی جیرفت قرار گرفت.جهت احداث مجتمع فرهنگی و هنری طی تفاهم نامه با بنیاد مستضعفان با پیشرفت فیزیکی ۶۰در صد در این شهرستان در دست اقدام است و یک باب سالن ورزشی به متراژ۱۲۰۰متربا پیشرفت فیزیکی ۵۰درصد در بخش محروم چاه دادخدا  نیز در دست احداث است.