شناسهٔ خبر: 62575 - سرویس شرکت‌ها

پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گزارش می‌دهد:

فعالیت سامانه بارشی به صورت باران و برف در غرب کشور / شهرکرد سردترین مرکز استان

آب و هوا پیش‌بینی کلی براساس نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری و مطابق آخرین مدل‌های پیش‌یابی هواشناسی، امروز پنجشنبه سامانه بارشی در غرب کشور فعال است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، پیش‌بینی کلی براساس نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری و مطابق آخرین مدل‌های پیش‌یابی هواشناسی، امروز پنجشنبه سامانه بارشی در غرب کشور فعال است.

بر این اساس در نیمه غربی کشور برای استان‌های واقع در شمال غرب، غرب، جنوب غرب و دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی در استان‌های تهران، البرز، قزوین و غرب سواحل خزر بارش باران و وزش باد، در مناطق کوهستانی و سردسیر بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

به همین خاطر امروز پنجشنبه به سبب بارش شدید باران و برخی مناطق رگبار و رعدوبرق در استان‌های لرستان، نیمه شمالی ایلام، غرب کرمانشاه و شمال خوزستان، آبگرفتگی معابر عمومی و احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها  پیش‌بینی می‌شود. از این رو توصیه می‌شود تمهیدات لازم از سوی هموطنان عزیز، سازمان‌های امدادی و مدیریت بحران به کار گرفته شود.

جمعه بارش در نیمه غربی کشور تضعیف شده و در استان‌های اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان و خراسان شمالی ادامه خواهد داشت.

براساس همین گزارش برای روز شنبه بارش‌های پراکنده باران در استان‌های کرمان، یزد، اصفهان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، گلستان و شرق مازندران رخ خواهد داد.

تهران امروز آسمانی تا حدودی ابری خواهد داشت و احتمال بارش باران در اواسط روز به خصوص در بعدازظهر وجود دارد. بیشینه دما امروز در تهران به ۱۲ درجه بالای صفر رسید و پیش‌بینی می‌شود کمینه دمای تهران فردا در ایستگاه مهرآباد به ۵ درجه بالای صفر برسد و همین شرایط جوی در روز جمعه در پایتخت حاکم باشد.

برهمین اساس بندرعباس با دمای ۲۸ درجه بالای صفر گرم‌ترین مرکز استان و شهرکرد با ثبت کمینه دمای ۱۰ درجه زیر صفر سردترین مرکز استان لقب گرفت.

دما و شرایط جوی سه روز آینده استان‌های کشور را می‌توانید اینجا مشاهده کنید.