شناسهٔ خبر: 62656 - سرویس استان‌ها

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان بیان کرد:

دولت برای ساخت مسکن در محلات بازآفرینی شهری حمایت ویژه‌ای دارد

حسن ربانی ارشد مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان از ابلاغ برنامه جامعی توسط دولت تدبیر و امید جهت حمایت از ساخت مسکن در محلات بافت فرسوده در سال‌جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان همدان، حسن ربانی ارشد از ابلاغ برنامه جامعی توسط دولت تدبیر و امید جهت حمایت از ساخت مسکن در محلات بافت فرسوده در سال‌جاری خبر داد و گفت:تاکنون در این استان ۹۵محله و نزدیک به ۶۵ مرکز محله تاریخی و با ارزش شناسایی و تصویب شده است.

وی با بیان این مطلب که بازآفرینی شهری از مقوله‌هایی است که می‌توان به عنوان رویکرد اقتصاد مقاومتی به آن نگاه کرد،گفت:امسال برنامه جامعی توسط دولت تدبیر و امید جهت حمایت از ساخت مسکن در محلات بافت فرسوده ابلاغ شده است.

وی ادامه داد:بنابراین از مردم و توسعه گران درخواست داریم که در این کار شرکت  و اطلاع رسانی نمایند.

ربانی با اشاره به اینکه شعار امسال روز ۵دی ماه مصادف با زلزله بم، تدبیر در حوادث جهت کاهش خسارت در راستای اقتصاد مقاومتی است، گفت:در همین راستا با توجه به زلزله خیز بودن استان، برنامه ای جهت مطالعه گسل‌های شهری شهرهای استان، پهنه بندی این گسل‌ها و ساخت و ساز روی آنها شروع شده که پایلوت آن شهرستان نهاوند است.

وی از دست اندرکاران ساخت و ساز درخواست نمود که استانداردها و مقررات ملی در ساختمانها را رعایت نمایند و در ادامه بیان کرد:اگر ارتقاء کیفیت سازه را رعایت کنیم به سمتی خواهیم رفت که دیگر نگران حوادث طبیعی نخواهیم شد چرا که زلزله ترسناک نیست ساخت و ساز غیر استاندارد ترسناک است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان در بخش دیگر از سخنانش حمل‌و‌نقل را مهمترین عامل در چرخه اقتصاد معرفی کرد و گفت:اگر با کمترین آسیبی مواجه شود تمام چرخه دچار آسیب خواهد شد.

وی عنوان کرد:در دوسال گذشته با تلاش‌ها و پیگیری های مسئولین ذیربط،این استان از نظر ریلی از دو مسیر حمل و نقلی به شبکه ریلی متصل شده .امید است در آینده نزدیک با برنامه‌ای که دیده شده به یک نقطه استراتژیک به منطقه غرب کشور از نظر صنعت ریلی تبدیل شویم.

ربانی در ادامه خلاصه‌ای از عملکرد حمل و نقل استان را ارائه نموده و گفت:در استان همدان سالانه ۱۲میلیون تن کالا جابه‌جا می‌شود، در ۸ ماهه امسال(سال ۹۷) ۷ میلیون و ۶۷۸ هزار تن کالا در استان همدان جابه‌جا شده است که در این بین ۵۳۸ هزار و ۳۰۰ برگ بارنامه دراستان صادر شده که نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۲ و نیم درصد افزایش داشته است.

وی افزود:با توجه به برگزاری رویداد ۲۰۱۸ در هشت ماهه امسال ۳۴۵ هزارو ۳۲۶ سفر در استان همدان انجام شده که در این بین ۳ میلیون و ۳۱۵ هزار و ۴۱۶ مسافر جابه‌جا شده‌اند.

وی یادآورشد:همچنین در این استان ۹۹ شرکت حمل و نقل، ۴ انجمن کارفرمایی و ۷ انجمن کارگری رانندگان وجود دارد.وی با بیان این مطلب که بیشتر بار حمل و نقل استان ما بر عهده حمل و نقل جاده‌ای است، عنوان کرد: فعالان حمل و نقل در حقیقت سنگرداران بی‌سنگر هستند که جا دارد به خانواده‌های عزیزان فعال در بخش راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خداقوت ویژه بگوییم افرادی که روزها، شب‌ها و حتی هفته‌ها دوری را تحمل می‌کنند تا سرپرست خانواده آسایش را برای جامعه به ارمغان آورد و شاید کمتر فرصتی برای قدردانی از این عزیزان فراهم شود.

ربانی ارشد اظهار کرد:راهداران نیز به‌عنوان فرشتگان نجات جاده‌ها و حافظان امنیت و آسایش آحاد مردم کنار فعالان حمل و نقل عمومی بسیار تاثیرگذار هستند افرادی که در سرما و گرما در خدمت آحاد جامعه هستند و هر روز شاهد تلاش آنان در نجات جان انسان‌ها هستیم که به فرموده‌ی خداوند متعال کار آنان مصداق نجات جان همه انسان‌ها است.

وی با اشاره به اینکه استان همدان از لحاظ آسفالت بودن راه‌های روستایی،جز پنج استان برتر کشور است، گفت:به لحاظ جمعیتی بیش از ۹۵درصد از مردم استان ما از راه آسفالت روستایی مناسب برخوردارند و برنامه ریزی کشور برای آسفالت خانوارهای بالای ۵۰می‌باشدکه پرونده ۵۰ خانوار در استان به طور کامل بسته شده و در حال حاضر برای روستاهای بالای ۲۰خانوار برنامه ریزی داریم.