شناسهٔ خبر: 62670 - سرویس بنادر و دریانوردی

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی مطرح کرد؛

تاکید بر اعلام به موقع و منظم کالاهای مهلت منقضی/ کاهش زمان اعلام کالاهای متروکه به یک هفته

جلسه معاون وزیر راه و شهرسازی از اولویت جدی این سازمان در اظهار و اعلام به موقع کالا های مهلت منقضی مطابق قانون خبر داد و گفت: بنادر کشور باید به صورت مستمر و منظم کالا های متروکه در بنادر را به مبادی مربوطه گزارش داده و اعلام کنند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد راستاد مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، در نشست شورای مدیران این سازمان ، با بیان اینکه اعلام کالاهای مهلت منقضی در اولویت جدی بنادر قرار دارد ، تاکید کرد: بر اساس ظرفیت‌های موجود و سیستم‌های فعال در بنادر، اعلام هفتگی کالاهای متروکه، به مبادی مربوطه ،انجام‌پذیر است و سازمان بنادر بر اجرای آن اصرار دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به الگوی‌های نوین توسعه سرمایه‌گذاری در بنادر ، اظهار کرد: انتظار می‌رود این رویکردها مبتنی بر مبانی علمی و تجربیات روز دنیا ، در تصمیم‌گیری و ارزیابی‌ها ، تاثیر عملیاتی و جدی داشته باشد.

راستاد در بخش دیگری از سخنان خود، سه راه دسترسی جاده‌ای، ریلی و دریایی را نقاط راهبردی و اساسی برای بنادر قلمداد کرد و افزود: دسترسی دریایی ایمن به بنادر جزو تعهدات سازمان بنادر به مشتریان - یعنی خطوط کشتیرانی-  به عنوان ذی‌نفعان اصلی است و درصورتی که لایروبی و فرایند نگهداری در این خصوص جوابگو نبود ، باید به سمت تعریف پروژه‌های احیا برویم.  

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی ، پروژه‌های توسعه دسترسی جاده‌ای و ریلی در دست اجرا و انجام شده در بنادر را یک رویکرد بسیار خوب و به جا برشمرد و اضافه کرد: تا سال‌ها بندر شهیدرجایی به عنوان بزرگ‌ترین بندر کانتینری کشور، مشکل دسترسی جاده‌ای داشت که با رویکرد اتخاذ شده در سازمان این معضل بر طرف شده است.