شناسهٔ خبر: 62703 - سرویس استان‌ها

معاون شهرسازی و معماری راه و شهرسازی استان تصریح كرد:

لزوم اجرای مبحث ۱۲ مقررات ملی ساختمان در پروژه‌های در حال احداث استان اردبیل

یوسف باقرزاده معاون شهرسازی و معماری راه و شهرسازی استان اردبیل بر لزوم اجرای مبحث ۱۲مقررات ملی ساختمان در پروژه‌های در حال احداث استان اردبیل تصریح كرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل ،یوسف باقرزاده معاون شهرسازی و معماری راه و شهرسازی استان اردبیل در جلسه نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل با اعلام این مطلب اظهار کرد:با توجه به اینكه بیشتر حوادث كارگاهی ناشی از سقوط از بلندی و برخورد جسم سخت در محل احداث ساختمان‌ها می باشد اجرای مبحث ۱۲ مقررات ملی ساختمان در پروژه های در حال احداث استان اردبیل اجباری است.

وی خاطرنشان کرد:رعایت بندهای ۱۲- ۲-۳ جلوگیری از سقوط افراد و فصل ۱۲-۱۴وسایل و تجهیزات حفاظت فردی جهت اجرا و نظارت دقیق بر این امر به سازمان نظام مهندسی ساختمان استان ، شهرداری اردبیل ،  اداره كل تعاون ، كار و رفاه اجتماعی استان كتبا یادآوری و تاكید شده است.

معاون شهرسازی و معماری بیان کرد:سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل لازم است از طریق كنترل مضاعف نسبت به اجرای مبحث ۱۲مقررات ملی ساختمان در پروژه های در حال احداث استان اردبیل نظارت نماید.

باقر زاده تصریح كرد:بازرسین نظارت عالیه ماده ۳۵ راه و شهرسازی استان در بازدیدهای میدانی و انجام گرفته با مهندسین ناظر و مجریانی كه اهتمام لازم در اجرای موارد مذكور جهت اجرای مبحث ۱۲مقررات ملی ساختمان را ننموده و یا كوتاهی در این خصوص مشاهده شود برخورد قانونی خواهند نمود.