شناسهٔ خبر: 62707 - سرویس استان‌ها

مدیرکل راه و شهرسازی استان خبر داد:

۶۲ پروژه بازآفرینی در اردبیل اجرا می‌شود

محبوب حیدری مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت:۶۲ پروژه را در اردبیل و در بخش بازآفرینی اجرایی و عملیاتی می‌کنیم.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل، محبوب حیدری مديركل راه و شهرسازي استان با اعلام اجرایی شدن ۶۲ پروژه بازآفرینی اظهار کرد: از ۲۹ شهر استان اردبیل ۲۲ شهر دارای طرح تفصیلی و ۲۳ شهر نیز دارای طرح جامع است به طوری که ۶ شهر دارای طرح هادی شهری و چهار شهر نیز دارای طرح جامع ناحیه‌ای است.

وی به پروژه‌های بازآفرینی شهری و حوزه مسکن اشاره و خاطرنشان کرد:با توجه به تاکید مسئولان کشوری و پیگیری استاندار اردبیل ما در محلات هدف طرح‌های مختلفی را در حال اجرا داریم به طوری که علاوه بر شهر اردبیل و پارس‌آباد در مشگین‌شهر و خلخال نیز مطالعات بازآفرینی محلات هدف به انجام رسیده و به تازگی در بیله‌سوار، کوثر، گرمی، نمین و سرعین نیز مطالعات بازآفرینی انجام شده و فاز اول آنها به تصویب شده است.

مدیر کل راه و شهرسازی استان اردبیل بیان کرد: هر چه سریعتر فاز دوم مطالعات نیز در محلات هدف انجام خواهد شد تا با همکاری ۲۷ دستگاه اجرایی که درگیر این پروژه هستند شاهد عملیاتی شدن این طرح‌ها باشیم.

حیدری گفت:در قالب طرح بازآفرینی ۶۲ پروژه در سطح استان اردبیل در حال اجراست که ۲۳ پروژه به شکل جاری در حال انجام بوده و ۲۴ پروژه نیز امسال تعریف کردیم و ۱۵ پروژه نیز به صورت اقدام مشترک انجام خواهد شد.

وی افزود: ۳۹میلیارد تومان در قالب پروژه‌های اقدام مشترک هزینه خواهد شد و ما در شهرهای بالای ۵۰ هزار نفر و محلات بالای ۱۰ هزار نفر این طرح‌ها را اجرایی و عملیاتی می‌کنیم.

مدیر کل راه و شهرسازی استان اردبیل با بیان اینکه امسال ۳ هزار و ۲۱۵ واحد مسکن در این مناطق تعریف شده است، تصریح کرد: از محل وجوه اداره شده ۶۴ میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی شده و قرار است ۳۰۰ میلیارد تومان نیز توسط بخش خصوصی طرح‌ها و برنامه‌ها اجرایی شود.

حیدری ادامه داد: ۳۹ میلیارد تومان نیز راه و شهرسازی و ۱۱۶ میلیارد تومان سایر دستگاه‌ها برای اجرای این طرح‌ها و پروژه‌های زیربنایی اختصاص می‌دهند تا با پرداخت ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات زمینه اشتغال ۳ هزار و ۷۹۹ نفر فراهم آمده و ۵ هزار و ۷۰۰ نفر نیز اشتغال غیرمستقیم پیدا کنند.

وی از پرداخت ۶۴ میلیارد تومان تسهیلات در دو فاز ۵۰ میلیون تومان برای کلانشهرها و ۴۰ میلیون تومان سایر شهرها با نرخ سود ۹ درصد خبر داد و اظهار کرد: قرار است برای هر واحد انبوه‌ساز ۷۰میلیون تومان با نرخ سود ۱۸ درصد پرداخت شود.

وی از تکمیل مساکن مهر و بسته شدن پرونده آنها خبر داد و خاطرنشان کرد:سهمیه استان اردبیل در حوزه مسکن مهر ۴۱ هزار و ۳۷۶ واحد بوده که تاکنون ۴۰ میلیون و ۵۵۶ واحد به متقاضیان واگذار شده است.

مدیر کل راه و شهرسازی استان اردبیل افزود:یک هزار و ۳۱۷ واحد به زودی افتتاح خواهد شد و مابقی واحدها که شامل ۲۸۷ واحد در مشگین‌شهر و ۵۳۰ واحد در میراشرف اردبیل است با تکمیل زیرساخت‌ها و سایر نواقصات آماده افتتاح می‌شود.