شناسهٔ خبر: 62795 - سرویس بنادر و دریانوردی

عضو هیات عامل سازمان بنادر مطرح کرد؛

ضرورت خروج سازمان بنادر از شمول قانون مدیریت خدمات کشوری/ امکان حفظ و جذب نخگبان توسط سازمان بنادر فراهم می‌شود

هادی حق شناس معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: خروج این سازمان از شمولیت قانون مدیریت خدمات کشوری در راستای صیانت از نیروهای انسانی به عنوان سرمایه اصلی این سازمان است تا با ارتقای جذابیت فعالیت، بتوان در راستای حفظ و جذب نیروهای نخبه گام برداشت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، هادی حق‌شناس معاون  امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی در خصوص شمولیت سازمان بنادر و دریانوردی ذیل ماده ۵۳ قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور در صورت تصویب در مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: سازمان بنادر و دریانوردی از ابتدا مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری بود و به صورت داوطلبانه قبول کرد که تحت شمولیت این قانون فعالیت خود را ادامه دهد.

وی ادامه داد: در حال حاضر مشکل این است که اگر سازمان بنادر و دریانوردی بخواهد از شمولیت این قانون خارج شود نیاز به طی فرآیند قانونی دارد.

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه بخشی از حوزه فعالیت این سازمان در ارتباط با خارجی ها یا در حوزه صادرات غیرنفتی و خدمات صادراتی است، گفت: باید نحوه فعالیت سازمان بنادر و دریانوردی مطابق با استانداردهای بین‌المللی باشد و همین مسئله یکی از دلایل اصلی لزوم خروج این سازمان از شمولیت قانون مدیریت خدمات کشوری است.

حق‌شناس افزود: لزوم اجرای کنوانسیون‌های بین‌المللی از مهم‌ترین علل رعایت استانداردهای جهانی است و سازمان بنادر و دریانوردی باید در تمامی سطوح خود را به روز کرده و بر این اساس عمل کند.

وی با اشاره به اینکه در بخش دریایی کشور، امکان جذب پرسنل به بازار خارج وجود دارد، گفت: برای حفظ نیروی انسانی سازمان بنادر و دریانوردی و ارتقای سطح خدمات خود به پرسنل این سازمان باید بر اساس آیین نامه مالی و استخدامی سازمان بنادر و دریانوردی عمل کرد و از شمول قانون مدیریت خدمات کشوری خارج شد.

به گزارش سازمان بنادر ودریانوردی و به گفته معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی طرح شمولیت سازمان بنادر و دریانوردی ذیل ماده ۵۳ قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور در کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی مصوب شده و قرار است به منظور تصویب به صحن علی مجلس برود.