شناسهٔ خبر: 62798 - سرویس جاده‌ای

رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی؛

حادثه دانشگاه آزاد، نتیجه بی‌اعتمادی به تحقیقات است

محمد شکرچی زاده رئیس مرکز تحقیقات مسکن، راه و شهرسازی، گفت: حادثه‌ای که برای اتوبوس دانشجویان دانشگاه آزاد رخ داد ناشی از این مسئله است که هنوز برای کاربردی کردن نتایج تحقیقات، باوری وجود ندارد وگرنه ما می‌توانستیم مانند سایر کشورها به طرح «صفرکشته» برسیم.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمدشکرچی زاده رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در پنل «عوامل و الگوهای بهبود مشارکت دانشگاه‌ها در رفع مشکلات ملی»، اظهار کرد: یکی از چالش‌های مهم ما این است؛ کسانی که تصمیمات اساسی در کشور می‌گیرند باید باور داشته باشند که نتایج تحقیقاتی می‌تواند به یک کار اساسی بیانجامد.

وی تاکید کرد: یکی از همان مسائلی که به نتایج تحقیقات آن باور نداریم، موضوع مسکن است. امروزه ۲۰ میلیون نفر بدمسکن و بی‌مسکن در کشور داریم.

رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی افزود: آیا نمی شد این موضوع را در یک نهاد تفکری و اندیشه ای در کشور توامان به نتیجه رساند؟ واکاوی این موضوع خیلی مهم است.

شکرچی زاده، اظهار کرد: چالش مهم برای این تعامل و نتیجه دهی این است که روی مسئله شناخت داشته باشیم که باید در حوزه های کار تحقیقاتی جدی صورت گیرد.

به گزارش ایرنا، این استاد دانشگاه، اعلام کرد: امروزه در کشور ۱۶ هزار کشته در جاده‌ها داریم. آیا نمی‌توانستیم با نتایج تحقیقات همانطور که سایر کشورها به پدیده «صفرکشته» دست یافته اند، ما هم با نتایج تحقیقات برسیم؟ به این نتایج باور نداریم چون ظرفیت سازی صورت نگرفته و باوری به این نتایج وجود ندارد.

در پی بروز سانحه برای یک دستگاه اتوبوس دانشگاه آزاد واحد علوم تحقیقات تا زمان کنونی ۸ دانشجو جان خود را از دست دادنذ و بیش از ۲۸ نفر روانه بیمارستان شدند.