شناسهٔ خبر: 62827 - سرویس جاده‌ای

عضو هیات‌مدیره شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل:

پروژه‌های نیمه‌تمام زیربنایی حمل‌ونقل سامان‌دهی می‌شوند/ آغاز عملیات اجرایی دو آزادراه‌ یزد در آینده نزدیک

میرشفیع معاون ساخت و توسعه آزادراه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل از اهتمام دولت و مجلس شورای اسلامی برای سامان‌دهی پروژه‌های نیمه‌تمام زیربناهای حمل‌ونقلی خبر داد و گفت در این راستا قرارداد‌های مشارکت آزادراه‌های مهریز-انار و اردکان-مهریز در استان یزد آماده‌شده و به‌زودی عملیات اجرایی آن‌ها آغاز می‌شود.

سید حسین میرشفیع در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اشاره به برگزاری جلسه کارگروه رسیدگی به پروژه‌های نیمه‌تمام در شهر یزد اظهار داشت: این کارگروه متشکل از اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، نمایندگان سازمان برنامه و بودجه، وزارت راه و شهرسازی، شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل و وزارت اقتصاد و دارایی به همراه دستگاه‌های محلی برگزار شد.

وی افزود: در این جلسه موضوعات مربوط به مشارکت عمومی-خصوصی، تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام یا واگذاری آن‌ها به بخش خصوصی مطرح و  از لحاظ مسائل و مشکلات قانونی مورد بررسی قرار گرفت که راهکارهای پیشنهادی نیز از سوی حاضران در جلسه ارائه شد.

عضو هیئت‌مدیره شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل با اشاره به مطرح‌شدن پروژه آزادراهی تهران-بندرعباس در جلسه کارگروه گفت: حدفاصل تهران تا نطنز در سنوات گذشته ساخته‌شده و قطعات بین نطنز و سیرجان تا بندرعباس که از استان‌های یزد و کرمان می‌گذرد نیز به زودی اجرا می‌شوند.

معاون ساخت و توسعه آزادراه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل بیان داشت: در جلسه مذکور تفاهم‌نامه‌های منعقدشده با سرمایه‌گذاران و مسائل مربوط به عملیات اجرایی پروژه‌ها مورد بحث و بررسی قرار گرفت که نتایج خوبی در برداشت.

میرشفیع گفت: در این نشست مشکلات پروژه‌ها در خصوص بودجه و اعتبارات نیز مطرح شد و نمایندگان دستگاه‌های اجرایی پیشنهادهای اصلاحی خود را مطرح کردند که قرار شد، این مسئله از سوی کمیسیون عمران در مجلس شورای اسلامی پیگیری شود.

وی افزود : با استناد به سامانه ملی که قابلیت ارائه مشخصات و جزئیات پروژه‌های عمرانی را دارد، مشخص می‌شود، کدام پروژه‌ها قابلیت واگذاری به بخش خصوصی را دارد. 

عضو هیئت‌مدیره شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل خاطرنشان کرد: در حال حاضر آزادراه‌های نطنز-نائین، نائین-اردکان، اردکان-مهریز و مهریز-انار آماده واگذاری به بخش خصوصی هستند که قرارداد‌های مشارکت مهریز-انار و اردکان-مهریز آماده شده  و به‌زودی عملیات اجرایی آن‌ها آغاز می‌شود.

معاون ساخت و توسعه آزادراه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل یادآور شد: با همفکری و تعامل صمیمانه بین اعضای جلسه که منجر به ارائه راهکارهای خوبی شد، امیدواریم برای سال آینده منابع مالی بیشتری در بخش پروژه‌های نیمه‌تمام ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل به‌ویژه آزادراه‌ها پیش‌بینی شود.