شناسهٔ خبر: 62836 - سرویس جاده‌ای

مروری بر اخبار حمل‌و‌نقل جاده‌ای در هفته‌ای که گذشت

توافق با کامیون‌داران حتما اجرا می‌شود/ ۱۰۰ دستگاه ماشین‌آلات جدید به ناوگان راهداری افزوده شد/ جاده‌ها برای حمل مواد خطرناک استاندارد می‌شوند

گزارش آخر هفته  خدمت‌رسانی به مردم، بهبود ایمنی راه‌ها و حمایت از تولید داخلی، سامانه جامع مدیریت پروژه‌های عمرانی در ۱۷ استان کشور راه‌اندازی شد،‌ تخصیص ۱۰۰۰تن قیر برای رفع مشكل راه‌های شهرستان نطنز و حمل روزانه ۱۰۰ میلیون لیتر مواد خطرناک و سوختی در جاده‌ها از عناوین مهم حوزه حمل‌ونقل جاده ای در هفته گذشته به شمار می‌روند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مهمترین عناوین حوزه حمل‌ونقل جاده‌ای در هفته گذشته به شرح زیر است:

توافق با کامیون‌داران حتما اجرا می‌شود

اسلامی ضمن اعلام حمایت وزارت راه و شهرسازی از خواست برحق کامیون‌داران، گفت: رانندگان قشر زحمتکشی هستند که در شرایط آب و هوایی گوناگون در جاده‌ها زحمت می کشند و بار سنگینی را برعهده دارند. آنچه که با کامیون‌داران توافق و گفتگو شده، حتما اجرا می شود. به عنوان نمونه مواردی که با کامیون‌داران مذاکره شد راجع به بیمه آنها بوده که تقریبا تمام شده و ما از طریق آماری که از سوی مرکز آمار گرفته ایم اکثرا تحت پوشش بیمه قرار دارند.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: بحث دیگری که با کامیون داران به تفاهم رسیدم مربوط به تن کیلومتر بود که آن مورد نیز ابلاغ شده و مصوبه ماست که باید اجرا شود. اگر جایی و یا شرکتی هست که اجرا نمی کند حتما باید سازمان راهداری و حمل و نقل برخورد کرده و پیگیری های لازم را انجام دهد.

خدمت‌رسانی به مردم، بهبود ایمنی راه‌ها و حمایت از تولید داخلی

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به آغاز روند نوسازی تجهیزات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: این روند افزایش سطح خدمت‌رسانی به مردم، افزایش ایمنی راه‌ها و حمایت از تولید داخل را به دنبال دارد.

وی افزود: همچنین به واسطه ورود تجهیزات به‌روز ایمنی راه ها افزایش پیدا کرده و نکته سوم این است که تولید داخل تقویت می‌شود.

۱۰۰ دستگاه ماشین‌آلات جدید به ناوگان راهداری افزوده شد

وزیر راه و  شهرسازی با اشاره به الحاق بیش از ۱۰۰ دستگاه ماشین‌آلات جدید به ناوگان سازمان راهداری و حمل‌ونقل کشور تصریح کرد: این اتفاق موجب رونق تولید داخلی و ایجاد اشتغال در کشور خواهد شد.

اسلامی تجهیز و نوسازی راهدارخانه‌ها  را برای ارتقای کیفیت روحی و خدمت‌گذاری راهداران در دستور کار دانست و گفت: امروز شاهد دو نمونه از راهدارخانه‌های تجهیز شده بودم که کار باکیفیتی در آن‌ها انجام‌شده بود.

جاده‌ها برای حمل مواد خطرناک استاندارد می‌شوند

حسن نیا با بیان اینکه وظیفه حمل مواد خطرناک از لحاظ استاندارد مهم است، تصریح کرد: تا کنون بحث استانداردسازی جاده ها از منظر حمل مواد خطرناک مطرح نبوده است که در این دوره مورد توجه جدی قرار گرفته است

معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه گفت: در همین راستا آموزش‌های لازم در خصوص نصب علائم و اقدامات تاثیرگذار در کاهش حوادث حمل مواد سوختی و خطرناک در دستور کار قرار دارد.

سامانه جامع مدیریت پروژه‌های عمرانی در ۱۷ استان کشور راه‌اندازی شد

سامانه جامع مدیریت پروژه‌های عمرانی با هدف ثبت اطلاعات مربوط به پروژه‌های عمرانی، مدیریت پروژه‌های ثبت‌شده، پایش پیشرفت پروژه‌های عمرانی و دسترسی آسان تحت شبکه وب در سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای راه‌اندازی شد.

مقبلی یکی از اهداف مهم اجرای سامانه مدیریت پروژه‌های عمرانی را شفاف‌سازی اطلاعات عنوان کرد و گفت: تهیه برآورد پروژه‌های عمرانی، ایجاد صورت‌وضعیت پیمانکاران، بررسی اسناد و صورت‌وضعیت‌های کار توسط مشاور و کارفرما، امکان کنترل گردش کار اسناد، امکان ارسال سیستمی اسناد از طریق پیمانکار به مشاور و کارفرما، امکان بایگانی کلیه اسناد و مدارک پیمان در سامانه و دسترسی آسان به آن‌ها، امکان مدیریت پروژه‌های ثبت‌شده در سامانه به تفکیک نوع پروژه و محل اجرا (استان، شهرستان، منطقه و ...) ، امکان پایش پروژه‌ها در مراحل مختلف (از زمان انعقاد قرارداد تا تحویل پروژه) توسط مدیران ستادی و استانی از جمله قابلیت‌های راه‌اندازی این سامانه بوده است.

تخصیص ۱۰۰۰تن قیر برای رفع مشكل راه‌های شهرستان نطنز

معاون وزیر راه و شهرسازی در خصوص مشكلات شهرستان در حوزه راه گفت:برای رفع مشكل راه های شهرستان ۱۰۰۰ تن قیر در مرحله اول تخصیص داده خواهد شد تا ۱۸ كیلومتر راهی كه آماده آسفالت شدن است زیر ترافیك قرار گیرد.

در ادامه جلسه نیز مسئولین شهرستان نطنز تكمیل ۳۵كیلومتر از جاده ترانزیت بادرود كاشان،استانداردسازی رمپ های ورودی و خروجی اتوبان در محور كاشان-نطنز تعریض ایستگاه راه آهن بادرود در حدود ۳.۵كیلومتر و آسفالت جاده بادرود به امام‌زاده آقا علی عباس در حدود ۱۳كیلومتر را از مشكلات راه شهرستان اعلام كردند.

حمل روزانه ۱۰۰ میلیون لیتر مواد خطرناک و سوختی در جاده‌ها

مهران قربانی در حاشیه برگزاری دوره آموزشی حمل مواد خطرناک در جمع خبرنگاران اظهار داشت: روزانه ۱۰۰ میلیون لیتر مواد خطرناک به ویژه انواع سوخت در جاده‌های کشور حمل می شود.

نماینده تام الاختیار رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در امور ایمنی راه‌ها خاطرنشان کرد: با در نظر گرفتن حجم مواد خطرناک، طول شبکه و وضعیت راه‌ها، اشتباهات رانندگان حمل مواد خطرناک می‌تواند خسارت‌های جبران ناپذیری در پی داشته باشد.

راه‌اندازی سامانه تشخیص هویت رانندگان با اثر انگشت در پایانه بار بندر امام خمینی (ره﴾

مرحله اول طرح سامانه تشخیص هویت رانندگان با اثر انگشت در پایانه بار بندرامام خمینی (ره)،در راستای سیاست های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ، مبنی بر شفاف سازی فرآیندهای حمل و نقل و جلوگیری از سوء استفاده‌های احتمالی و رعایت عدالت در امر نوبت دهی حمل كالا ، راه‌اندازی شد.

مدیرکل دفتر حمل‌ونقل كالا در ادامه به مزایای این طرح اشاره كرد و افزود: صحت سنجی اطلاعات رانندگان ثبت‌شده در پایانه و حذف افراد متفرقه، اطمینان از تحویل برگ نوبت به شخص راننده و جلوگیری  از صدور نوبت بدون اطلاع راننده و سوءاستفاده‌های احتمالی مترتب بر آن، حذف دلال‌ها در سطح پایانه در فرآیند دریافت نوبت و سالن اعلام بار از مهم‌ترین مزایای این طرح است.

افتتاح طرح ارتقای ایمنی آزادراه تهران-کرج-قزوین با استفاده از بلوک‌های مفصلی

طرح ایمن‌سازی ۱۷۰ کیلومتر از آزادراه تهران-کرج-قزوین با استفاده از بلوک‌های مفصلی با حضور وزیر راه و شهرسازی افتتاح شد.

در این پروژه که بالغ‌بر ۵۰ میلیارد تومان هزینه داشته است ۱۷۰کیلومتر مسیر آزادراهی با استفاده از نیوجرسی‌های بتنی مفصلی ایمن‌سازی شده است.