شناسهٔ خبر: 62843 - سرویس هوایی

رییس سازمان هواپیمایی کشوری:

راه مقابله با تحريم وحدت، تفويض اختيارات و جوان گرايی است

عابدزاده معاون وزير و رئيس سازمان هواپيمايی کشوری گفت: برای مقابله با تحريم و تهديدات دشمن نيازمند به کارگيری تدابير جديديی در صنعت حمل و نقل هوايی همچون وحدت، تفويض اختيارات و جوان گرايی هستيم.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از  روابط‎عمومی شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران، علی عابدزاده در مراسم بزرگداشت سپاه حفاظت هواپیمایی که با حضور مدیران صنعت حمل و نقل هوایی و مقامات سپاه و مجموعه سپاه حفاظت هواپیمایی برگزار شد، گفت: مقوله امنیت در کشور ما و در صنعت حمل و نقل هوایی جایگاه ویژه‎ای دارد و در مدت تاسیس سپاه حفاظت هواپیمایی این مجموعه طوری عمل کرده است که فعالیت‎های آنها منطبق با استانداردهای بین‎المللی قرار دارد و در این زمینه در رتبه‎های بالا در جهان هستیم.

وی با بیان اینکه امروز باید از افرادی که در گذشته تلاش کردند و اکنون مسئولان  فعالیت و دستاوردهای آنها را ادامه می‎دهند تقدیر کرد، گفت: من بیش از ۳۸ است که در این صنعت و در فرودگاه هستم .در این مدت شاهد فراز و نشیب‎های زیادی بودم ما در ابتدای کار پس از انقلاب نواقص زیادی در امور مختلف و فنی داشتیم چراکه بسیاری از کارها وابسته به خارجی‎ها بود.

وی تجربیات و دانشی که در سال‎های پس از انقلاب کسب شده است را بسیار ارزنده دانست و گفت: امروز در حمل و نقل هوایی صاحب محصولی هستیم  که موجب شده است آمریکا ما را رقیب و دشمن بداند. ما باید با تمام امکانات و توانی به مقابله با آمریکا بپردازیم زیرا آنها برای زمین‎گیر کردن ما بالاتر از تمام امکاناتشان، آبرویشان را به وسط گذاشته‎اند.

عابدزاده با اشاره به اینکه برای گذر از این شرایط  باید تدبیر ویژه‎ و جدیدی داشت، گفت: یکی ازمهمترین مسائل وحدت و همدلی است. مسلماً ما در انجام وظایف به اختلافات و مشکلاتی برخواهیم خورد اما باید آنها را کنار بگذاریم و نگذاریم بین ما فاصله بیفتد. من در اینجا از مجموعه فرودگاه‎ها، شرکت‎های هواپیمایی، سپاه حفاظت هواپیمایی و دیگر دست‎اندرکاران این صنعت خواهش می کنم که نگذارند این اختلافات مزاحم کارشان شود.

وی ادامه داد: یک موضوع مهم دیگر که می‎تواند ما را در برابر تحریم‎ها مقاوم و موفق کند موضوع اختیاراتی است که بر اساس وظایف باید به مدیران صف و عملیاتی داده شود. این اختیارات به مقامات مربوطه داده‎ شده است و این عزیزان باید در قالب مصوبات، دستورالعمل‎ها و نظام‎نامه‎ها آنها را به مسئولان مرتبط تفویض کنند.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: نکته دیگر اعتماد به جوانان است تا با دانش روز و توان خود وارد عمل شوند و به اتکای آنها است که می‎توانیم در مقابل دشمنان مقاومت کنیم. همان‎طور که در سال‎های اول انقلاب به ما اعتماد شد و کارهای بزرگی هم انجام شد. ما در آن دوران با توجه به اینکه همه مسائل فنی صنعت در دست خارجی‎ها بود مجبور شدیم با کپی‎کردن وابستگی را کاهش دهیم. آن زمان تنها یک دانشکده صنعت هوانوردی داشتیم اما اکنون حدود هشت دانشگاه در این مورد داریم که تا مدارک دکترا آموزش می‎دهند. با این ظرفیت‎ها ما اکنون توان طراحی و نه کپی کاری را پیدا کرده‎ایم.

وی در پایان گفت: ما باید شرایط کنونی را اضطراری اعلام کنیم و برای گرفتن تصمیم‎های اساسی و کارساز بیش از پیش زمان بگذاریم. ما در صنعت حمل و نقل هوایی بازار بسیار خوبی در داخل داریم که کشورهای اطراف حسرت آن را می کشند و باید بتوانیم از این ظرفیت استفاده کنیم.