شناسهٔ خبر: 62908 - سرویس هوایی

مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان شرقی خبر داد:

ادامه پروازها در فرودگاه تبریز با وجود بارش برف/مانور باعث آمادگی کامل همکاران شد

فرودگاه تبریز برف مدیرکل فرودگاه تبریز از بارش برف در این فرودگاه خبر داد و گفت: خوشبختانه به واسطه آمادگی کامل همکاران و با استفاده از تجهیزات کامل، هیچ پروازی در این فرودگاه باطل نشده است.

مصطفی صفایی، مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از ادامه فعالیت فرودگاه بین‌المللی شهید مدنی تبریز خبر داد و گفت: خوشبختانه از روز گذشته، ساعت ۱۹ شب بارش باران در تبریز آغاز شد، اما با حضور همکاران و با استفاده از تجهیزاتی که داریم، این بارش خللی در فعالیت فرودگاه وارد نکرد و همه پروازها به موقع انجام شد.

صفایی ادامه داد: تمام پروازهای شب گذشته، و همچنین پروازهای بامداد امروز فرودگاه تبریز انجام شدند، و اکنون نیز پروازها در حال انجام است.

به گفته وی بارش برف ساعت ۸ صبح تمام شده، اما کماکان احتمال بارش برف وجود دارد.

صفایی با اشاره به تجهیز فرودگاه شهید مدنی تبریز به سامانه کمک ناوبری ILS Cat I، گفت: حداقل دید افقی برای انجام پروازها در این فرودگاه ۸۰۰ متر است. طی دیشب و امروز دید در مقاطعی تا دید تا ۵۰۰ متر کاهش یافت،اما این کاهش مقطعی بود و مجددا با افزایش روبرو شد. اکنون دید  افقی در حدود ۱۰۰۰ تا ۱۲۰۰ متر است.

مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان شرقی به برگزاری مانور آمادگی زمستانی در فرودگاه تبریز اشاره کرد و افزود: مانور همیشه در افزایش آمادگی تاثیر داشته است. مانور اخیر که با حضور مسئولان تهران برگزار شد، باعث آمادگی کامل همکاران شد. این آمادگی موجب شد که در بارش اخیر، همکاران در اسرع وقت با تجهیزات کامل وارد عمل شدند و تلاش شد هیچ پروازی کنسل نشود.

صفایی با بیان اینکه اکنون هیچ هواپیمایی، حتی هواپیماهای کوچک مانند ATR۷۲-۶۰۰ مشکلی برای پرواز به فرودگاه تبریز ندارد، گفت: هواپیمای ای تی آر هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران «هما»  اکنون در فرودگاه تبریز پرواز جدید باکو را در دستور کار دارد و دو هفته است که این پرواز بدون هیچ مشکلی انجام می‌شود.