شناسهٔ خبر: 62918 - سرویس استان‌ها

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام خبر داد؛

عبور از دل كبیركوه در نیمه اول سال آینده

بازديد مدیركل راه وشهرسازی استان ایلام ضمن بازدید از مراحل اجرای تونل كبیر كوه از حفاری این تونل در نیمه اول سال آینده خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره كل راه وشهرسازی استان ایلام، کاظمی در بازدید از تونل بزرگ كبیركوه گفت: در نیمه اول سال آینده حفاری این تونل بزرگ به پایان می رسد و از دل كبیر كوه عبور خواهیم كرد.

كاظمی در این خصوص گفت: تونل اصلی كبیركوه ۴۷۰۰ متر طول دارد كه ۳۳۰۰ متر آن از سمت آبدانان حفاری شده و عملیات حفاری ۱۴۰۰ متر باقیمانده تونل اصلی از سمت دره شهر ظرف چند روز گذشته آغاز شده است كه پیش بینی می شود در نیمه اول سال آینده این حفاری به پایان برسد.

وی خاطر نشان كرد برای دسترسی به تونل اصلی از سمت دره شهر چند رشته تونل جمعا به طول ۱۵۰۰ متر حفاری شده است، ضمن اینكه عملیات راه سازی منتهی به تونل از دو سمت دره شهر و آبدانان تا مرحله رو سازی به انجام رسیده است.

كاظمی افزود: پس از حفاری تونل مراحل كف كنی، لاینینگ (پوشش بتونی مسلح) زیرسازی و آسفالت، روشنایی و تهویه به انجام خواهد رسید.

مدیركل راه وشهرسازی استان ایلام خاطر نشان كرد: این تونل در آینده نقش بسیار مهمی علاوه بر ارتباط شهرستانهای جنوبی استان، به عنوان یك كریدور جهت ارتباط استانهای كرمانشاه، لرستان و خوزستان با  مرز چیلات شهرستان دهلران خواهد داشت.