شناسهٔ خبر: 62922 - سرویس استان‌ها

با حضور مدیرکل ساخت و توسعه راه‌های روستایی وزارت راه و شهرسازی صورت گرفت؛

بازدید از راه‌های سیل‌زده غرب استان مازندران/ ناچیز بودن اعتبارات ۱۳۶ میلیارد تومانی برای راه‌های روستایی

بازدید مدیرکل ساخت و توسعه راه‌های روستایی وزارت راه و شهرسازی به همراه مدیرکل راه و شهرسازی استان مازندران و جمعی از مسئولین ذیربط از راههای سیل زده غرب استان بازدید کردند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان مازندران، حسن فدایی در حاشیه بازدید از مناطق سیل زده بخش مرکزی شهرستان تنکابن، ضمن اشاره به اینکه اعتبارات ۱۳۶ میلیارد تومانی راه‌های روستایی کشور ناچیز است، اظهار داشت: ابلاغ اعتبار۱۳۶ میلیارد تومانی امسال برای ساخت و توسعه راه‌های روستایی کشور بسیار ناچیز است و برای افزایش این بودجه باید تمهیدات لازم در نظر گرفته شود.  

وی افزود: در راستای افزایش اعتبارات راه‌های روستایی کشور طرحی با اعتباری بالغ بر ۷۰۰ میلیارد تومان از سوی نمایندگان مجلس مصوب گردید اما متاسفانه این طرح در شورای نگهبان مورد قبول واقع نشد و پیگیر در جهت رفع این مشکل هستیم.

وی اظهار داشت: رفع مشکلات روستاها از قبیل احداث راه، پل و ... نیازمند اعتبارات زیادی است که اگر این اتفاق نیفتد شاهد مشکلات زیادی در حاشیه شهرها خواهیم بود و همه باید در این زمینه پاسخگو باشند.

بارش شدید باران به همراه سیل اواسط مهر ماه بیش از ۷۰۵ میلیارد تومان به تاسیسات زیربنایی، مسکونی و کشاورزی در مازندران بویژه در شهرستان‌های تنکابن خسارت وارد کرد .

مدیر کل ساخت و توسعه راه‌های روستایی وزارت راه و شهرسازی کشور، محرومیت زدایی از روستاها را از اولویت نخست برنامه‌های این وزارتخانه برشمرد و گفت: محرومیت زدایی از روستاها در راستای عدالت اجتماعی و توسعه یکپارچه و پایدار از اهمیت و ضرورت ویژه ای برخوردار است.

مدیر کل راه و شهرسازی استان مازندران نیز در این بازدید ساماندهی رودخانه‌ها در بالا دست و پایین دست پل را ضروری دانست و از مسئولان و مردم خواست تا برداشت از رودخانه‌ها را در پایین دست پل‌ها غیرمجاز اعلام کنند زیرا برداشت مصالح به سازه‌ها آسیب خواهد زد.

گفتنی است در این بازدید پل ایثارده، پل چالکرود، راه روستایی تقی آباد، راه روستان پلتان، پل توکله در بخش مرکزی تنکابن، پل پسنده عباس آباد، راه روستایی پسنده، راه روستایی میرزا کوچک خان هریس و ... از جمله مناطقی بودند که مورد بازدید مدیر کل ساخت و توسعه راه روستایی، مدیرکل راه و شهرسازی و مسئولین استانی و شهرستانی قرار گرفت.