شناسهٔ خبر: 62932 - سرویس وزارتی

سفیر سوریه در ایران خبر داد:

اولویت با بخش دولتی و خصوصی ایران برای بازسازی سوریه است

عدنان محمود سفیر سوریه در ایران با مهم توصیف کردن توافق اقتصادی و تجاری برای دو کشور گفت: طبق توصیه بشار اسد، باید به شرکت‌های ایرانی در فرآیند بازسازی سوریه اولویت داده شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، عدنان محمود، سفیر جمهوری عربی سوریه در ایران، در مراسم امضای تفاهم‌نامه اقتصادی و تجاری ایران و سوریه که امروز ۹ دی ماه در اتاق بازرگانی ایران تشکیل شد، گفت: با توجه به اینکه چرخ تولید در سوریه به گردش درآمده است، به نظرم این دیدار رودررو فرصت بزرگی برای تاجران ایرانی است تا بتوانند وارد پروژه‌های سرمایه‌گذاری مشترک در سوریه شوند. 

عدنان محمود ادامه داد: تفاهم‌نامه فی‌مابین ایران و سوریه در چهارچوب‌ توصیه‌های بشار اسد، رییس جمهوری سوریه به دادن اولويت به شرکت‌های ایرانی در بخش‌های دولتی و خصوصی برای مشارکت در بازسازی سوریه و تکامل اقتصادی دو کشور به امضا رسیده است.

سفیر جمهوری عربی سوریه در ایران همچنین خاطرنشان کرد: امروز باید اقدامات فعالانه‌ای را از طرف شرکت‌های ایرانی شاهد باشیم تا در پروژه‌های سرمایه‌گذاری در کشور سوریه مشارکت داشته باشند، زیرا تمامی موانع برداشته شده و درهای سوریه به روی شرکت‌های ایرانی باز است.

وی با یادآوری این مطلب که تمامی تسهیلات برای تجار و سرمایه‌گذاران ایرانی به منظور سرمایه‌گذاری در سوریه فراهم است، گفت: امضای توافقنامه گام بلندی در روابط دو کشور است و آغازی برای مراحل جدید اقتصادی دو کشور خواهد بود.

وی در پایان حضور وزرای ایران و سوریه را فرصت بزرگی برای ارائه ایده‌ها و پیشنهادها به بخش خصوصی و تعریف پروژه‌های مشترک بر شمرد.