به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد راستاد مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه بنادر نمیتوانند فقط متکی به اسکله و محوطه نگهداری کالا باشند و نیاز به پسکرانههایی دارند که در آنجا فعالیتهای ارزش افزوده و مراکز توزیع و لجستیکی شکل بگیرد، اظهار کرد: یکی از بزرگترین بنادر ما اکنون از نظر دارا بودن پسکرانههای مناسب، بندر امام خمینی(ره) در استان خوزستان است که حدود ۱۱ هزار هکتار از محوطه هایش به مرور در فازهای توسعهای بندر قرار میگیرد و تاسیسات تولیدی و ارزش افزوده خوبی در پسکرانه بندر امام شکل گرفته است.
وی با بیان اینکه در بندر امیرآباد هم با ۱۰۶۰ هکتار محوطه، شرایط مناسبی برای ساخت کارگاه های تولیدی و کارخانجات بوجود آمده است، گفت: در خصوص مهمترین بندر در استان هرمزگان یعنی بندر شهیدرجایی نیز ۲۴۰۰ هکتار از اراضی با همین رویکرد در حال الحاق به اراضی موجود بندر است تا فعالیتهای صنعتی، تولیدی، ارزش افزودهای و مراکز لجستیکی آن سامان گیرد.
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، ادامه داد: در بندر چابهار علاوه بر اراضی موجود بندر و زیرساخت هایی که انجام شده مراحل الحاق ۴۰۰ هکتار در پسکرانه بندر در دستور کار است.
به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، راستاد با اشاره به اینکه در بندر بوشهر با توسعه بندر از سایت موجود به سایت جدید در جزیره نگین، امکان توسعه پسکرانهها تا ۴۰۰ هکتار فراهم شده است، گفت: سازمان بنادر با رویکرد الحاق اراضی پسکرانهای و پشتیبانی در صدد است بنادر موجود، به بنادر نسل سوم ارتقاء پیدا کند.