شناسهٔ خبر: 62954 - سرویس مسکن و شهرسازی

پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گزارش می‌دهد:

ورود سامانه بارشی از جنوب و جنوب غرب به کشور/ فعال شدن سامانه بارشی جدید از چهارشنبه

آب و هوا- هواشناسی با ورود سامانه بارشی از جنوب و جنوب غرب به کشور، ابرناکی و بارش در جنوب خوزستان و استان‌های بوشهر، فارس، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد شروع می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، بنابر نقشه‌های پیش‌بینی هواشناسی و مطابق پیش‌بینی کلی براساس نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری، با ورود سامانه بارشی از جنوب و جنوب غرب به کشور، ابرناکی و بارش در جنوب خوزستان و استان‌های بوشهر، فارس، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد شروع می‌شود و در مناطق مرتفع و سردسیر بارش برف دور از انتظار نیست.

دوشنبه با تقویت سامانه بارشی در جنوب کشور دامنه فعالیت آن به شرق و برخی مناطق مرکزی کشور در استان‌های کرمان، جنوب یزد، جنوب اصفهان، جنوب لرستان، برخی مناطق هرمزگان، خراسان جنوبی و مناطق جنوبی خراسان رضوی نیز گسترش می‌یابد و سبب بارش باران و در مناطق سردسیر و مرتفع بارش برف می‌شود. در همین مدت در استان‌های فارس، بوشهر و نیمه غربی کرمان بارش از شدت بیشتری برخوردار است.

بر این اساس درمسیرهای کوهستانی استان‌های کهکیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، شرق خوزستان، ارتفاعات و مناطق مرتفع استان کرمان، بارش برف و اختلال در ترافیک جاده‌ای  و کاهش دید پیش بینی می‌شود. از این رو توصیه می شود تمهیدات لازم از سوی هموطنان عزیز، مدیریت بحران و سازمانهای امدادی در نظر گرفته شود.

همچنین روز دوشنبه در برخی مناطق آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، بارش باران و برف پیش‌بینی می شود.

سه‌شنبه بارش به طور موقت در کشور خاتمه یافته و روز چهارشنبه با ورود سامانه بارشی جدید، بارش در جنوب غرب و غرب شروع می‌شود. طی روزهای یکشنبه و دوشنبه خلیج‌فارس موج است.

دمای سه روز آینده استان‌های کشور را می توانید اینجا مشاهده کنید.