شناسهٔ خبر: 62964 - سرویس استان‌ها

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان اردبیل:

افتتاح فاز دوم پایانه مـرزی بیله سوار با حضور رییس جمهوری

علی رحمتی مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان اردبیل از افتتاح فاز دوم پایانه مــرزی بیله سوار با حضور رییس جمهوری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان اردبیل، علی رحمتی با اعلام خبر افتتاح فاز دوم پایانه مـرزی بیله‌سوار با حضور رئیس جمهوری گفت: فاز دوم پایانه مرزی بیله سوار با ۱۸ میلیارد تومان اعتبار، شامل ۹ هکتار محوطه سازی، نمازخانه با زیربنای ۴۰۰مترمربع، سه ساختمان اداری در مجموع با زیربنای ۷۰۰ متر مربع،۸۶ هزار متر مکعب خاکبرداری و خاکریزی با سالن ها و مراکز تجاری عظیم یکی از نمونه‌ترین پایانه‌های مرزی در کشور است که براساس برنامه ریزی انجام شده قرار است در سفر رییس جمهور مورد به استان اردبیل افتتاح شود.

عضو شورای اداری استان اردبیل گفت: ۱۰۵ نقطه حادثه خیز در استان را اصلاح و به ۲۵ نقطه حادثه خیز رساندیم و نقاطی که بیش از یک مورد تصادف رخ داده و یا مشکلاتی دارند با کمک پلیس راه شناسایی و برای اصلاح نقطه مورد نظر برنامه ریزی می کنیم.

مدیر جهادی استان اردبیل با اشاره به اینکه هنوز آسفالت برخی راه های روستایی بر عهده این سازمان قرار نگرفته است افزود:شاید نسبت به گذشته وضعیت روکش آسفالت بهتر شده است اما واقعیت این است که از وضعیت روکش آسفالت راه های روستایی و اصلی راضی نیستیم و برخی جاده های روستایی عریان شده اند که در صورت تامین و تزریق اعتبارات استانی می توانیم عملیاتی انجام دهیم.

ترمیم جاده‌های روستایی و اصلی استان اردبیل

رحمتی بابیان اینکه راه‌های شریانی برعهده اداره راه و شهرسازی و راه‌های غیرشریانی برعهده فرمانداران است تصریح کرد: برای روکش آسفالت برخی جاده‌های روستایی که برعهده ما است باید اعتبار استانی تامین شود .

عضو شورای ترافیک استان با بیان اینکه روکش آسفالت مسیر های مغان،گرمی و سرچم اصلی با اعتبارات ملی انجام می دهیم، یاد آور شد: راهداران سخت کوش امسال ۲۵۶ کیلومتر از محورهای استان را روکش آسفالت کردند.

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان اردبیل با اشاره به اینکه با افزایش سه برابری قیر سال آینده فصل پر کاری را پیش روی خواهیم داشت از تجدید خط کشی ۲ هزار کیلومتر از محورهای استان در جهت ارتقای ایمنی در سال جاری خبر داد و گفت: جاده مغان را با مسئولان امور عمرانی استانداری،کمیسیون ایمنی راهها،پلیس راهور و راه استان بررسی کرده و کلیه وظایف مربوط به این اداره کل را انجام داده ایم.

راهدار خانه آلوارس احداث می شود

رئیس کمیته حمل ونقل ستاد اجرایی خدمات سفر استان اردبیل گفت:در جهت تحقق طرح زمستان بیدار که مورد تاکید استاندار اردبیل نیز است راهدار خانه آلوارس با اعتبار بالغ بر ۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان که ۳۰۰ میلیون اعتبارات استانی از سوی استانداری و ۳۰۰ میلیون دیگر از طرف سازمان تامین شده در حال احداث است.

مدیر جهادی استان اردبیل افزود: روکش های آسفالت جاده آلوارس انجام شده است و تنها یک کیلومتر از جاده باقیمانده که در فصل کاری انجام خواهیم داد.

۱۵۶ کیلومتر از جاده های استان مجهز به سیتم روشنایی است

عضو کمیسیون ایمنی راههای استان اردبیل گفت:۱۲ تونل سرچم مجهز به سیستم روشنایی است ؛در پنج نقطه از استان راه اندازی سیستم های روشنایی را شروع کردیم و از مقابل اداره کل هواشناسی تا آراللو در حال پیشروی هستیم و از فرماندار اردبیل نیز به لحاظ اختصاص اعتبار استانی به بخش روشنایی این مسیر تشکر می کنیم .

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان با بیان اینکه این استان از لحاظ برخورداری از سیستم روشنایی جاده ای جزء استان های پیشرو وبرتر کشور محسوب می شود گفت: اردبیل ۱۵۵۰ کیلومتر جاده اصلی دارد که ۱۵۶ کیلومتر آن با نصب ۶ هزار

علی رحمتی تصریح کرد: به این میزان نیز اکتفا نمی کنیم و اگر فرمانداران در اعتبارات استانی یاریگر ما باشند می توانیم کارهای بزرگی انجام دهیم و برای روشنایی محور اردبیل مغان نیز نیازمند اعتبار هستیم .

وضعیت راهدارخانه ها مطلوب است /با کمبود ماشین آلات برف روبی مواجه ایم

مدیر جهادی استان اردبیل با اشاره به اینکه وضعیت راهدارخانه های استان اردبیل بهتر شده است یاد آور شد:۹ راهدارخانه ثابت در استان اردبیل وجود دارد و سه راهدارخانه سیار نیز در ایام زمستان و کولاک فعال هستند.

عضو شورای اداری استان اردبیل با بیان اینکه راهداری استان اردبیل در زمستان امسال با بیش از ۲۰۰دستگاه ماشین آلات سنگین، نیمه سنگین و سبک در خدمت مردم استان خواهد بود افزود: ۵۰ دستگاه دیگر به صورت قراردادی در محورهای استان مستقر خواهند شد.

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان اردبیل کمبود ماشین آلات برف روبی و سن بالای آنان را یادآور شد و تاکید کرد:اگر برای هر برای شهرستان دو دستگاه تامین شود اکثر مشکلات ما حل خواهد شد.
زمستان جاده بسته نمی ماند

علی رحمتی گفت:با تلاش راهداران قول می دهیم تحت هر شرایطی راههای اصلی و فرعی ما بسته نماند ؛با توجه به

طرح زمستان بیدار که از سوی مقام عالی استان مطرح شده است نمی گذاریم گردشگری دچار مشکل شود.

عضو شورای ترافیک استان اردبیل با بیان اینکه نمک سم آسفالت است اما متاسفانه در کشور استفاده از آن رایج شده است اضافه کرد:۱۵هزار تن نمک برای انجام عملیات برفروبی در زمستان خریداری و در راهدارخانه ها انبار شده است.

رتبه اول اردبیل در کاهش تلفات جانی موتور سواران

رئیس کمیته حمل ونقل ستاد اجرایی خدمات سفر استان اردبیل با اشاره به رتبه اول اردبیل در کاهش تلفات جانی موتور سواران افزود:یکی از طرح های مهم حوزه حمل ونقل استان اجرای طرح ایمنی راکبان موتور سواران است که این طرح از سال ۹۱ در قالب همایش های آموزشی و توزیع اقلام ایمنی در مناطق هدف استان اجرا می شود و تا به امروز نیز بیش از ۹هزار ۲۵۰کلاه ایمنی و شبرنگ رایگان به موتور سواران اهدا شده است.

مدیر جهادی استان اردبیل تصریح کرد: فرهنگ سازی بسیار مهم است و در این راستا آموزش های لازم در ۳۰مدارس حاشیه راههای و برای رانندگان ادوات کشاورزی انجام می داده ایم؛تیزر های تلویزیونی نیز برای فرهنگ سازی اصول رانندگی در شرایط و در ساعت مختلف پخش کرده ایم.

برخورد با رانندگان متخلف /تشویق رانندگان منضبط

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان اردبیل عدم پذیرایی از مسافران وعدم ارائه بلیط را از عمده تخلفات رانندگان عنوان کرد و افزود:چنانچه در این راستا خدمات مورد نظر از طرف شرکت و یا رانندگان رعایت نشود برابر قانون با شرکت متخلف در کمیسیون ماده ۱۲ و با رانندگان خاطی نیز در کمیسیون ماده ۱۱ برخورد و اعمال قانون می شود.؛رانندگان منضبط و شرکت های که در مراسم های مختلف ملی و مذهبی عزم جهادی داشته اند مورد تشویق قرار می گیرند.

رئیس کمیته حمل ونقل ستاد اجرایی خدمات سفر استان اردبیل گفت:۱۳مجتمع های خدماتی بین راهی در استان موجود است و به علت مشکلات ایمنی در جاده سرچم نمی توان مجتمع خدماتی احداث کرد.

افزایش دوربین های سرعت سنج

عضو کمیسیون ایمنی راههای استان اردبیل با اشاره به وجود ۳۸ دوربین نظارت تصویری اظهار کرد:دوربین های سرعت سنج آنلاین ۲۷ مورد به بهره برداری رسیده است و ۲۴ عدد نیزدر حال نصب است؛ وجود این دوربین های در کاهش تلفات جاده ای و تخلفات بسیار موثر خواهد بود 

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان از توزیع ۷ هزار حلقه لاستیک در بین رانندگان استان خبردادو گفت:۲۵۰۰ راننده دیگر در نوبت ثبت نام قرار دارندکه برنامه ریزی برای توزیع لاستیک های ثبت نام شدگان ادامه دارد: ۷ هزار راننده نیز تحت پوشش بیمه قرار گرفته‌اند و بقیه نیز در حال اقدام است./