شناسهٔ خبر: 62967 - سرویس استان‌ها

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی مطرح کرد:

دغدغه مهندسان نظارت ساختمان حفظ جان مردم باشد

جلسه مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت: مهندسانی که کار نظارتی ساختمان را بر عهده دارند و شرکت‌های تولید بتن آماده، باید حساسیت کاری خود را بالا ببرند و در جهت حفظ جان مردم قدم بردارند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، به نقل از روابط عمومی راه و شهرسازی خراسان شمالی، علیرضا مصطفی‌زاده، مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی در جلسه اجرای طرح ارتقاء کیفیت بتن آماده در استان که با حضور مدیران استانداری و ادارات کل راه و شهرسازی استان، اداره کل استاندارد و سازمان نظام مهندسی ساختمان استان برگزار شد، گفت: به لحاظ اینکه در مواقع بحران آسیب جدی به ساختمان‌های مردم وارد نشود، مهندسانی که کار نظارتی ساختمان را برعهده دارند، باید حساسیت کاری خود را بالا برده و در جهت حفظ جان مردم قدم بردارند .

وی به موضوع شرکت‌های خصوصی که بتن ارائه می‌کنند اشاره کرد و افزود: این شرکت‌ها باید ضریب حساسیت و کیفیت کار خود را بالا ببرند و لازمه این کار آموزش است و برگزاری سمینار ویژه بتن، یکی از مواردی است که می‌تواند کمک شایانی در این بحث به ما داشته باشد .

روزبه دادجو، سرپرست معاونت شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی نیز در این جلسه گفت: در استان خراسان شمالی ۱۰ شرکت ارائه بتن داریم که الزامات و اقدامات قانونی که مد نظر وزارت راه و شهرسازی است را دارا هستند و صلاحیت این شرکت‌ها به صورت سالیانه بررسی می‌شود و شرکت‌های بازرسی و کنترل بتن نیز کار نظارت این شرکت‌ها را انجام می دهند .

علی علیمردانی، سرپرست معاونت مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی نیز در این جلسه به اهمیت سازه بتنی در استان اشاره کرد و افزود: در استان خراسان شمالی در کیفیت بتن مشکل خاصی نداریم و این بدان معنی نیست که رو به جلو حرکت نکنیم و اتفاقاً باید روز به روز شاهد ارتقای بیشتر در ساخت بتن باشیم و به صورت پایلوت در کشور در این زمینه ایفای نقش کنیم.

وی اظهار داشت: نقاط ضعفی در این زمینه وجود دارد که این تفاهم‌نامه می‌تواند  آن‌ها را پوشش دهد و در مجموع در موضوع مقاومت بالای بتن و پایایی آن در استان کار بیشتری صورت گیرد./