شناسهٔ خبر: 63012 - سرویس استان‌ها

معاون وزیر راه و شهرسازی در سفر به خراسان شمالی مطرح کرد:

چهارخطه شدن محور بجنورد به جنگل گلستان و افزایش ایمنی محورها در اولویت است

بازديد معاون وزیر راه و شهرسازی در بازدید از برخی پروژه‌های راهسازی استان خراسان شمالی گفت: چهارخطه کردن محور بجنورد به جنگل گلستان و افزایش ایمنی در محورهای استان از اولویت‌های ما خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، خیرالله خادمی، معاون وزیر راه و شهرسازي و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور به همراه نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، دادستان مرکز استان و مدیرکل راه و شهرسازی استان از پروژه‌های راهسازی استان خراسان شمالی بازديد كردند.

کنارگذر شمالی بجنورد، پل دوراهی پیش قلعه و محور بجنورد به جنگل گلستان، از پروژه‌هایی است که از آن‌ها بازدید شد.

علیرضا مصطفی‌زاده، مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی در این بازدید ضمن تشکر از حضور معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در استان از محور بجنورد به جنگل گلستان به عنوان اصلی‌ترین و مهم‌ترین محور در استان خراسان شمالی یاد کرد و گفت: با تزریق منابع اعتباری بیشتر باید بتوانیم ادامه این محور را تکمیل کنیم و مردم از نعمت یک راه مناسب برخوردار شوند و شاهد کاهش تلفات جاده‌ای در این محور باشیم.

خادمی نیز ضمن بازدید از برخی راه‌های استان گفت: با توجه به اینکه بیشتر تصادفات در محور بجنورد به جنگل گلستان به صورت رخ به رخ صورت گرفته است، هدف ما ابتدا چهارخطه کردن محور بجنورد به جنگل گلستان است و بعد از اتمام این محور به دنبال افزایش ایمنی در این محور نیز خواهیم بود.

وی به طول این محور اشاره کرد و افزود : کل مسیر ۱۴۳ کیلومتر است که از این مقدار ۷۱ کیلومتر به صورت مقطعی زیر بار ترافیک رفته است و هدف از این بازدید در واقع سرعت بخشیدن به تکمیل ۷۲ کیلومتر باقیمانده از این محور در استان خراسان شمالی است.

به گزارش روابط عمومی راه و شهرسازی خراسان شمالی، معاون وزیر راه و شهرسازی در این سفر همچنین از اجرای روسازی بتنی در باند دوم بزرگراه چشمه خان- چمن‌بید خبر داد و افزود:‌ این قطعه ۲۴ کیلومتر طول دارد که تاکنون ۱۲ کیلومتر آن به بهره‌برداری رسیده است که با بررسی‌های صورت گرفته مقرر شد در روسازی بخش‌های باقیمانده پروژه از بتن غلطکی استفاده شود./