شناسهٔ خبر: 63045 - سرویس استان‌ها

مدیرکل راه و شهرسازی استان خبر داد:

تخصیص ۷۶۷میلیارد ریال به حوزه بازآفرینی قزوین

حق لطفی مدیر کل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: امسال ۷۶۷ میلیارد ریال تسهیلات در حوزه بازآفرینی شهرهای بالای ۵۰ هزار نفر جمعیت و مسکن محلات در نظر گرفته شده بود که به استان تخصیص یافت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین،مسعود حق لطفی در سومین جلسه شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان قزوین که در اداره کل راه و شهرسازی استان برگزار شد،گفت:میزان اعتبارات حوزه بازآفرینی در نظر گرفته شده از محل صندوق توسعه ملی برای شهرهای بالای ۵۰ هزار نفر استان بالغ بر۳۴۷ میلیارد ریال و اعتبارات بانکی برای احداث مسکن در محلات بازآفرینی تعیین شده نیز ۴۲۰ میلیارد ریال بوده است.

وی ادامه داد:با توجه به تغییرات به وجود آمده در سطح وزارت راه و شهرسازی،اولویت انجام کارها بر تکمیل طرح‌های نیمه کاره ریلی کشور مانند خط آهن قزوین-رشت، تکمیل راه های نیمه کاره روستایی و همچنین تکمیل و پایان طرح مسکن مهر تشخیص داده شده است.

حق لطفی اضافه کرد:اولویت کار در حوزه مسکن نیز تکمیل ۵۰۰ هزار واحد مسکن مهر کشور و ۴۰۰ هزار واحد جدید در حوزه های بازآفرینی برای اقشار کم درآمد و نیازمند در نظر گرفته شده است.

به گفته این مسئول،برنامه آماده سازی اراضی مورد نظر جهت احداث واحدهای جدید مسکن اقشار کم درآمد حوزه بازآفرینی نیز به ادارات کل راه و شهرسازی کشور نیز ابلاغ شده است.