شناسهٔ خبر: 63050 - سرویس مسکن و شهرسازی

موافقت رئیس جمهور با انتشار اوراق مشارکت در طرح‌های بازآفرینی شهری

حسن روحانی رئیس جمهور در پاسخ به درخواست و پیشنهاد مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران برای انتشار اوراق مشارکت طرح‌های بازآفرینی شهری دستور موافقت را صادر کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی شرکت بازآفرینی شهری ایران، کمال مرادی مدیر دبیرخانه مجمع شهرداران، با اعلام این خبر گفت: شهردار تهران و ۱۴ کلانشهرکشور با ارسال نامه‌ای به رئیس جمهور خواستار انتشار اوراق مشارکت در طرح های «بازآفرینی شهری» به منظور تامین منابع اجرایی زیر ساخت طرح های نوسازی و بهسازی شهری و تامین هزینه سرانه های خدمات عمومی توسط شهرداری ها و وزارت راه و شهرسازی شدند.

وی در خصوص محتوای نامه شهرداران اظهار داشت: مجمع شهرداران کلانشهرها در این نامه از رئیس جمهور درخواست کردند در تبصره (۵) لایحه بودجه که به موجب آن به شهرداریها اجازه انتشار اوراق مشارکت جهت طرح‌های «قطار شهری و حمل و نقل عمومی» داده شده، «طرح های بازآفرینی شهری» نیز اضافه شود که رئیس جمهور نیز طی صدور دستوری با این درخواست موافقت کرد.

مدیر دبیرخانه مجمع شهرداران افزود: مجمع شهرداران کلانشهرها همچنین طی نامه ای به اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور خواستار تنفیذ احکام قانون بودجه سال ۹۷ در لایحه ی بودجه سال ۹۸ شدند.

در این نامه شهرداران کلانشهرهای ایران با اشاره به  اقدامات مؤثر دولت در سالهای اخیر، برای حمایت و کمک به اهداف و برنامه‌های مدیریت شهری به منظور اجرای طرح‌های توسعه شهری از قبیل نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی، بازآفرینی و بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده شهری، مدیریت پسماند، تجهیز سازمانهای آتش نشانی و خدمات ایمنی و ... از طریق ظرفیت سازی در لایحه بودجه سالانه کل کشور، که در این ارتباط در قانون بودجه سال ۱۳۹۷ کل کشور، نیز احکام مؤثری پیش‌بینی و به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده است،  خواستار  استمرار  و تنفیذ احکام مورد اشاره در لایحه بودجه سال ۱۳۹۸ در جهت افزایش کارآمدی شهرداریها و جلب رضایتمندی شهروندان، ضروری  و مورد درخواست شهرداران شدند./