شناسهٔ خبر: 63099 - سرویس استان‌ها

همه جاده‌های مواصلاتی قم باز هستند/٢٠٠٠ كيلومتر برف‌روبی در يك روز

برف روبی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قم اعلام کرد با توجه به بارش‌های روز پنجشنبه ۲ هزار کیلومتر برف‌روبی صورت گرفته و همه جاده‌های مواصلاتی قم باز هستند.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری وحمل و نقل جاده ای  استان قم با توجه به پیش‌بینی بارش نزولات جوی، تمام نیروها و امکانات اداره کل راهداری استان قم به حالت آماده‌باش کامل درآمدند.

بر این اساس و با توجه به بارش‌های صورت گرفته در روز پنجشنبه سیزدهم دی ماه، هشت راهدارخانه ثابت و دو راهدارخانه سیار وارد عمل شده و با برف‌روبی ۲ هزار کیلومتر (به صورت رفت و برگشت) اقدام به بازگشایی تمام محورهای مواصلاتی کردند؛ همچنین ۱۸۰۰ تن نمک و شن برای این منظور مصرف شد.

در حال حاضر ۱۱۰ نفر از پرسنل راهداری استان قم همراه با ۷۵ دستگاه ماشین‌آلات  سنگین در راهدارخانه‌ها حضور دارند تا در هنگام لزوم وارد عمل شوند.

گفتنی است با توجه به ادامه بارش‌ها و لغزنده بودن مسیرها، استفاده از زنجیر چرخ در دو محور قم -سلفچگان و قم - فوجرد الزامی است.

عموم مسافران و افرادی که قصد استفاده از جاده‌های برون‌شهری را دارند می‌توانند پیش از حرکت از طریق سامانه گویای ۱۴۱ از آخرین وضعیت جوی و راه‌های کشور مطلع شوند.