شناسهٔ خبر: 63134 - سرویس شرکت‌ها

پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گزارش می‌دهد:

افزایش آلاینده‌ها و کاهش کیفیت هوا در شهرهای صنعتی/ ورود سامانه بارشی از غرب کشور/ تهران از فردا سردتر و بارانی می‌شود

آب و هوا- هواشناسی طبق آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، امروز بیشتر مناطق کشور آسمانی صاف و جوی آرام خواهند داشت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، پیش‌بینی کلی براساس نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری و همچنین مطابق آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، اکثر مناطق کشور آسمانی صاف و جوی آرام خواهند داشت.

این شرایط سبب می‌شود که در شهرهای صنعتی انباشت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا ایجاد شود؛ در حالی که در نواحی شمال غرب کشور به ویژه در استان اردبیل وزش باد دور از انتظار نیست.

براین اساس فردا یکشنبه با ورود سامانه بارشی در نواحی غرب، جنوب غرب، بخش‌هایی از شمال غرب و همچنین دامنه‌های البرز مرکزی در استان‌های قزوین، البرز و تهران بارش باران، وزش باد و برف در ارتفاعات پیش‌بینی می‌شود.

روز دوشنبه فعالیت این سامانه در مناطق ذکر شده ادامه خواهد داشت و شدت آن در نواحی جنوب غرب کشور افزایش می‌یابد از این رو، در بخش‌هایی از استان کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان، فارس و شمال بوشهر باران به صورت رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید مشاهده خواهد شد و علاوه بر این ابرناکی، وزش باد و بارش پراکنده در سواحل دریای خزر، برخی از نواحی شمال شرق، شرق و مرکز کشور پیش‌بینی می‌شود.  

برای تهران امروز آسمانی نیمه‌ابری همراه با غبارصبحگاهی پیش‌بینی شد که در اواخر روز احتمال افزایش ابر می‌رود. این شرایط برای فردا یکشنبه هم در پایتخت ایران برقرار است و همراه با آسمان ابری تا نیمه‌ابری با وزش باد، ریزش باران دور از انتظار نیست.

کمینه دمای تهران امروز صبح در ایستگاه مهرآباد یک درجه بالای صفر بود و بیشینه دمای ۱۲ درجه بالای صفر برای آن پیش‌بینی شد. روز یکشنبه تهران سردتر است و احتمال می‌رود با سه درجه کاهش دما بیشینه دما به ۹ درجه بالای صفر برسد.

سردترین مرکز استان امروز صبح شهرکرد با دمای ۸ درجه زیر صفر بود و گرم‌ترین مرکز استان بندرعباس با دمای ۲۶ درجه بالای صفر بود.

دما و شرایط جوی سه روز آینده استان‌های کشور را می‌توانید اینجا مشاهده کنید.