شناسهٔ خبر: 63143 - سرویس مسکن و شهرسازی

شهردار تهران در وزارت راه و شهرسازی:

پروژه بازآفرینی محور نیلوفری از بزرگترین پروژه‌های طراحی‌شهری جهان است/بهترین کیفیت را برای مردم تهران به ارمغان می‌آوریم/یک تهدید به یکی از جاذبه‌های اصلی شهر بدل می‌شود

مصاحبه شهردار تهران ضمن بازدید از نمایشگاه آثار برگزیده مسابقه بازآفرینی فضای فوقانی نوین راه‌آهن تهران- تبریز از دریافت نهایی آثار برگزیده در فروردین ماه ۹۸ خبر داد و گفت: این پروژه از بزرگترین پروژه‌های طراحی شهری در جهان است و می‌تواند یک تهدید را به یکی از جاذبه‌های اصلی شهر تهران تبدیل کند. خوشبختانه با پشتیبانی‌ خوبی که وزیر راه و شهرسازی از این مسابقه و این ایده داشتند و دارند، امیدواریم این کار به نتیجه قطعی برسد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، پیروز حناچی شهردار تهران ظهر امروز ۱۵ دی ماه ضمن بازدید از نمایشگاه آثار برگزیده مسابقه بازآفرینی فضای فوقانی نوین راه‌آهن تهران- تبریز در ساختمان دادمان وزارت راه و شهرسازی، بخشی از برنامه‌های شهرداری تهران را برای همکاری با شرکت بازآفرینی شهری در اجرای پروژه بازآفرینی شهری اعلام کرد و همچنین روند برگزاری نمایشگاه و انتخاب اثر برتر را که به گفته صاحب‌نظران بزرگترین اثر بارآفرینی شهری است، توضیح داد.

شهردار تهران گفت: یکی از اهدافی که به شکل مشترک توسط وزارت راه و شهرسازی و شهرداری تهران تعقیب می‌شود موضوع بازآفرینی و تشکیل ستادهای بازآفرینی شهری است. از اصلی‌ترین پروژه‌هایی که ما در این حوزه تعقیب می‌کنیم محور راه‌آهن تهران- تبریز است که در حال حاضر تلاش می‌کنیم تا آن را از یک تهدید به یک فرصت برای شهر تهران تبدیل کنیم.

حناچی ادامه داد: مسابقه‌ای که برگزار شده و برخی از آثار برتر آن نیز به نمایش درآمده است در حقیقت فراخوانی از جامعه طراحی شهری کشور است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: تقریبا همه کسانی که حرفی برای گفتن داشتند به فراخوان دعوت شدند و در دو مرحله کار مورد قضاوت قرار گرفته است. از بین بیش از ۳۰ شرکت ایرانی و خارجی، ۱۵ شرکت انتخاب شدند که سه شرکت از بین ۱۵ شرکت کارهای بین‌المللی و شخصیت حقوقی خارجی دارند.

به گفته وی، مرحله دوم و نهایی که بعد از ایام عید نوروز ۱۳۹۸ خواهد بود زمان تحویل نهایی کارها از شرکت‌کنندگان برتر است.

حناچی توضیح داد: این پروژه یکی از بزرگترین پروژه‌های طراحی شهری در جهان است و می‌تواند یک تهدید را به یکی از جاذبه‌های اصلی شهر تهران بدل کند. خوشبختانه وزیر راه و شهرسازی پشتیبانی‌های خوبی از این مسابقه و این ایده داشتند و دارند و امیدواریم این کار به نتیجه قطعی برسد.

وی تصریح کرد: تلاش می‌کنیم تا بهترین کیفیت را برای مردم شهرمان به ارمغان بیاوریم.