شناسهٔ خبر: 63173 - سرویس مسکن و شهرسازی

در سازمان ملی زمین و مسکن؛

دوره آموزشی مقررات ناظر بر اراضی و امور ثبتی برگزار شد

سر در ساختمان سازمان ملی زمین و مسکن دوره آموزشی آشنایی با ضوابط و مقررات ناظر بر اراضی و امور ثبتی با هدف رفع مشکلات ثبتی و تثبیت مالکیت دولت و تسریع در انجام امور محوله و جلوگیری از تضییع حقوق دولت در سازمان ملی زمین و مسکن برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مجید شارقی مدیرکل املاک سازمان ملی زمین و مسکن در آیین افتتاحیه دوره آموزشی آشنایی با ضوابط و مقررات ناظر بر اراضی و امور ثبتیگفت: برگزاری این دوره بر اساس نیازسنجی‌هایی که طی سال گذشته در بازدید از استانها به عمل آمد، صورت گرفته و امیدواریم برگزاری این دوره آموزشی بتواند پویایی و پیشرفت سازمان و زمینه تحقق اهداف دولت در بخش مسکن را به همراه داشته باشد.  

وی از اقدام سازمان ملی زمین و مسکن در همکاری با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای واگذاری اراضی تحت تملک این سازمان در قالب طرح اقدام جامع نام برد و برگزاری چنین دوره‌هایی را راهگشا و عامل تسریع این سیاست‌ها خواند.

مفهوم، موضوع و اهداف ثبت اسناد و املاک، منابع حقوق ثبت اسناد و املاک، مفهوم و ماهیت تصرف در حقوق ثبت، عناصر و شرایط تصرف در حقوق ثبت و تحلیل حقوقی ماده ۲۲ قانون ثبت از عناوین مطرح شده در این دوره آموزشی بود.  

به گزارش سازمان ملی زمین و مسکن، دوره آموزشی آشنایی با ضوابط و مقررات ناظر بر اراضی و امور ثبتی طی دو روز با حضور کارشناسان حوزه املاک و حقوقی ادارات کل راه و شهرسازی و مدیران و کارشناسان حوزه املاک و حقوقی سازمان ملی زمین و مسکن برگزار شد.