شناسهٔ خبر: 63194 - سرویس شرکت‌ها

پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گزارش می‌دهد

احتمال بارش برف و باران در غرب کشور و تهران/ افزایش دما در استان‌های اردبیل، قزوین و زنجان

آب و هوا براساس نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری، سامانه بارشی امروز یکشنبه استان‌های واقع در غرب، جنوب غرب، برخی نقاط شمال غرب، استان‌های واقع در دامنه‌های غربی و مرکزی را تحت تاثیر قرار داده و این شرایط سبب بارش برف و باران، وزش باد شدید و کولاک برف خواهد شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، بررسی نقشه‌های هواشناسی و پیش‌بینی کلی براساس نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری، سامانه بارشی امروز یکشنبه استان‌های واقع در غرب، جنوب غرب، برخی نقاط شمال غرب، استان‌های واقع در دامنه‌های غربی و مرکزی البرز در استان‌های زنجان، قزوین، البرز، تهران و استان‌های واقع در دامنه‌های زاگرس مرکزی در استان همدان و مرکزی را تحت تاثیر قرار داده است. این شرایط سبب بارش برف و باران، وزش باد شدید و کولاک برف خواهد شد.

روز دوشنبه عمده فعالیت این سامانه در نیمه شرقی خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، بارش باران و برف؛ برای غرب فارس و برخی مناطق شمالی بوشهر ابرناکی همراه با بارش پراکنده باران و برای سایر مناطق کشور آسمانی صاف پیش‌بینی می‌شود.

امروز تا ظهر فردا دوشنبه وزش باد شدید جنوبی همراه با افزایش دما در استان‌های اردبیل، زنجان و قزوین پیش‌بینی می‌شود.

همچنین از بعدازظهر امروز تا فردا دوشنبه نیمه شرقی کشور و استان‌های سمنان، تهران، البرز، قم و مرکزی شاهد وزش بادهای شدید خواهند بود و در شرق و جنوب شرق کشور احتمال خیزش گردوخاک وجود دارد.

شدت بارش‌ها در روز یکشنبه در جنوب کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، شمال و شمال شرق خوزستان، چهارمحال و بختیاری؛ دوشنبه در استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، غرب فارس، شرق خوزستان و شمال بوشهر خواهد بود و از اواخر امروز تا ظهر دوشنبه غرب خلیج‌فارس مواج است.

تهران امروز با دمای ۹ درجه بالای صفر نسبت به روز گذشته سه درجه سردتر بود و هوایی نیمه ابری در بعضی ساعات همراه با بارش باران و در ارتفاعات برف را تجربه کرد. پیش‌بینی می‌شود فردا صبح کمینه دمای تهران صفر و بیشینه دما ۱۱ درجه بالای صفر باشد.

گرم‌ترین مرکز استان امروز بندرعباس با بیشنه دمای ۲۹ درجه بالای صفر است که آسمانی صاف تا کمی ابری دارد و در مقابل سردترین مرکز استان هم کرمان با دمای ۵ درجه زیر صفر گزارش شده است.