شناسهٔ خبر: 63197 - سرویس استان‌ها

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل خبر داد:

افزایش ۱۱۲ درصدی صادرات از پایانه مرزی بیله‌سوار

علی رحمتی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: صادرات کالا از پایانه مرزی بیله‌سوار در ۹ ماهه امسال ۱۱۲ درصد افزایش یافت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل، علی رحمتی، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای این استان در بازدید از پایانه مرزی بیله‌سوار، با بیان اینکه در ۹ ماه نخست امسال بیش از ۲۷۵ هزار تن کالا توسط ۱۲هزار دستگاه کامیون از این پایانه مرزی صادرات شده است، گفت: صادرات امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که ۱۲۹ هزار تن کالا بود، افزایش ۱۱۲درصدی داشته است.

مدیر جهادی استان اردبیل عمده کالای صادر شده از این پایانه مرزی را کاشی، سیمان، نئوپان، میلگرد، پروفیل، سنگ ساختمانی و انواع شیشه برشمرد و افزود: از این میزان بیش از ۲۶۰ هزار تن کالا توسط یازده هزار و ۵۷۶ دستگاه کامیون ایرانی، ۷۸۱ تن کالا توسط ۳۵ دستگاه کامیون آذری و ۱۴هزار تن نیز توسط  ۶۱۶ دستگاه کامیون گرجی از مرز خارج شده است.

وی با اشاره به اینکه در مدت یاد شده، بیش از ۱۸هزار تن کالا نیز توسط ۸۸۸ کامیون وارد کشور شده است، تصریح کرد: عمده کالاهای وارداتی شامل انواع تخته، پنبه دانه، شیرین بیان و الیاف مصنوعی است که ۸۴ درصد از این کالاها توسط کامیون‌های ایرانی و بقیه نیز بوسیله کامیون‌های آذری و کامیون سایر ملیت‌ها وارد شده است.

رحمتی گفت: در سال جاری بیش از ۲۳۳ هزار تن کالا توسط ۹هزار دستگاه کامیون بصورت ترانزیت ورودی وارد مرز بیله سوار شده‌اند که در همین مدت بیش از ۹۷هزار تن کالا بوسیله ۴ هزار دستگاه کامیون از این مرز ترانزیت خارج شده‌اند.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان اردبیل از افتتاح فاز دوم پایانه مرزی بیله‌سوار با حضور رئیس‌جمهـور خبر داد و گفت: هیچگونه مشکل و موانعی در واردات و صادرات در این پایانه وجود ندارد و جابجایی کالا در پایانه مرزی بیله‌سوار به صورت شبانه‌روزی روان و عادی است./