شناسهٔ خبر: 63209 - سرویس مسکن و شهرسازی

رییس بخش زلزله مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی:

گزارش مقدماتی زلزله ۵.۹ ریشتری گیلان‌غرب/بقایای انرژی زلزله ۶.۴ چهارم آذرماه ۹۷ در حال تخلیه است

علی بیت اللهی رییس بخش زلزله مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با اعلام اینکه زلزله ۵.۹ ریشتری در کرمانشاه و در حوالی مرز ایران و عراق در منطقه کم‌جمعیتی رخ داده است که انتظار تلفات در آن نمی‌رود، گفت: این زلزله در ادامه روند زلزله قبلی است و به نظر می‌رسد زمین در حال تخلیه بقایای انرژی حاصله از ۴ آذرماه سال جاری است.

علی بیت‌اللهی رییس بخش زلزله مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گزارش مقدماتی از زلزله امروز ۱۶ دی ماه را در کرمانشاه و در منطقه گیلان‌غرب با بزرگای ۵.۹ ریشتر اعلام کرد.

بیت اللهی گفت: امروز ۱۶ دی ماه در ساعت ۱۷.۱۱ زلزله در همان منطقه‌ای رخ داد که زلزله ۶.۴، چهارم آذرماه رخ داد. منطقه زلزله از نظر مراکز جمعیتی منطقه ای خلوتی است و نزدیک مرز ایران و عراق در جنوب غربی سرپل ذهاب و جنوب قصر شیرین واقع است.

رئیس بخش زلزله مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی ادامه داد: این زلزله در ادامه روند زلزله قبلی است و به نظر می‌رسد زمین در حال تخلیه بقایای انرژی حاصل از ۴ آذرماه سال‌جاری است.

وی افزود: البته از نظر تلفات به نظر می آید تلفات و خسارات بالا نباشد. در عین حال برای جمع‌آوری اطلاعات در حال بررسی هستیم و نتیجه متعاقبا اعلام می‌شود.

گفتنی است، زمین لرزه بزرگی به بزرگی ۶.۴ روز يكشنبه  ۴ آذر ماه ساعت   ۲۰:۰۷:۳۲  در مختصات رومرکزی ۳۴.۳۸۴ عرض و ۴۵.۶۹۸ طول جغرافیائی در عمق ۷ کیلومتری زمین رخ داد. این زمین لرزه در ۱۸ کیلومتری جنوب غربی سرپل‌ذهاب و ۱۸ کیلومتری جنوب‌شرق قصر شیرین رخ داده بود.