شناسهٔ خبر: 63224 - سرویس جاده‌ای

معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد

پیشرفت ۹۲ و ۸۶ درصدی قطعه دو و سه آزادراه همت-کرج/نحوه مشارکت در کمربندی شمالی البرز بررسی می‌شود/ تخصیص ۱۸ میلیارد تومان برای تملک اراضی واقع در آزادراه

خیراله خادمی در جمع مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل از پیشرفت ۹۲ درصدی قطعه ۲ و ۸۶ درصدی قطعه سوم آزادراه همت-کرج خبر داد و گفت: ۱۸ میلیاردتومان نیز به عنوان بخشی از اعتبارات مصوب این پروژه بابت تملک اراضی از سوی سازمان برنامه و بودجه تخصیص داده شده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، خیرالله خادمی در حاشیه بازدید از پروژه‌های راهسازی استان البرز که صبح امروز همراه استاندار البرز و جمعی از مسئولان استانی صورت گرفت، در پاسخ به سوال خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مبنی بر میزان پیشرفت قطعات دو و سه آزادراه همت-کرج، اظهار کرد: تاکید رئیس جمهوری بر رفع مشکلات ترافیکی استان البرز و امتداد آن به سمت غرب کشور است. در همین راستا وزیر راه و شهرسازی نیز به جد این مساله را پیگیری می‌کنند.

وی افزود: قطعه ۲ آزادراه همت-کرج از پیشرفت ۹۲ درصدی و قطعه ۳ نیز بالغ بر ۸۶ درصد از پیشرفت فیزیکی برخوردار است. همچنین سازمان برنامه و بودجه اعتباری حدود ۱۸ میلیاردتومان به عنوان بخشی از اعتبارات مصوب پروژه بابت تملک اراضی تخصیص داده است و از محل اسناد خزانه اسلامی نیز مبلغی در نظر گرفته شده که ابلاغ خواهد شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به این سوال که چگونگی نحوه مشارکت  شرکت ساخت در کمربند شمالی استان البرز، بیان کرد: در جریان بازدید امروز از این پروژه دیدگاهها نسبت به پروژه کمربند شمالی این استان تغییر کرد، زیرا از نظر ویژگی‌های طراحی شباهت زیادی به طرح‌های آزادراهی دارد و فاقد تقاطع‌های هم‌سطح است.

مدیرعامل شرکت ساخت با اشاره به حدود تقاطع‌های غیرهم‌سطح و حریم ۱۰۰ متری موجود در دو طرف این محور، گفت: اگر قرار بر ساخت گلوگاه ترافیکی کرج باشد این محور باید همانند یک آزادراه شرایط تسهیل و مبانی ترافیک در استان و امتداد آن به سمت غرب کشور شامل استان‌های قزوین و زنجان را فراهم کند.

خادمی در ادامه یادآور شد: در خصوص نحوه مشارکت در این پروژه باید جلساتی با حضور نمایندگان سازمان برنامه و بودجه برگزار شود که حتی در صورت عدم موافقت با مشارکت و اجرای پروژه به روش آزادراهی باید به منظور انجام و تکمیل پروژه به دست شهرداری کرج کمک‌هایی شکل بگیرد.

وی با بیان اینکه پروژه‌های بزرگی در آینده نزدیک به بهره‌برداری خواهد رسید، گفت: کنارگذر جنوبی تهران و البرز به طول ۱۶۰ کیلومتر در دست اجراست که موجب رفع گلوگاه ترافیکی این دو استان خواهد شد. همچنین حد فاصل چرمشهر به آبیک و ادامه بزرگراه همت به سمت کرج با جدیت در دست اجراست.

خادمی خاطرنشان کرد: امروز از کمربند شمالی البرز که با همت استانداری، اداره کل راه و شهرسازی استان و شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل در دست اجراست بازدید شد که این پروژه با توجه به حجم و بزرگی آن تاثیر به سزایی در کاهش ترافیک عبوری به سمت غرب کشور دارد.

وی در پایان با اشاره به وجود بخشی از آزادراه تهران – شمال در استان البرز، بیان کرد: در مجموع پروژه‌های بزرگی در داخل استان البرز در حال اجراست که امیدواریم طی سال‌های ۹۸ و ۹۹ این پروژه ها به بهره‌برداری برسند.