شناسهٔ خبر: 63234 - سرویس شرکت‌ها

پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گزارش می‌دهد:

کاهش فعالیت سامانه بارشی از امروز در جنوب/ بارش باران و برف در برخی راه‌های کشور/ وزش بادهای شدید در تهران

آب و هوا امروز دوشنبه عمده فعالیت سامانه بارشی که طی روزهای اخیر در کشور فعال بود در نیمه شرقی خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، شمال بوشهر و شمال غرب فارس فعال است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، طبق بررسی نقشه‌های هواشناسی و مطابق پیش‌بینی کلی براساس نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری امروز دوشنبه عمده فعالیت سامانه بارشی که طی روزهای اخیر در کشور فعال بود در نیمه شرقی خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، شمال بوشهر و شمال غرب فارس فعال است.

در این خصوص فعالیت این سامانه در استان‌های جنوبی همراه با پدیده رعدوبرق پیش‌بینی شد.

در همین مدت در نیمه شمالی کشور بارش پراکنده برف و باران دور از انتظار نبود و از بعدازظهر فعالیت این سامانه بارشی کاهش پیدا خواهد کرد.

فردا سه‌شنبه برای استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، جنوب چهارمحال و بختیاری بارش باران و برف، برای غرب فارس و برخی مناطق شمالی بوشهر ابرناکی همراه با بارش پراکنده باران و برای سایر مناطق کشور آسمانی صاف پیش‌بینی می شود.

همچنین از ادامه روز گذشته در شرق و جنوب شرق کشور همچنان تا پایان امروز دوشنبه احتمال خیزش گردوخاک وجود دارد.

برای تهران امروز آسمانی نیمه ابری با بارش پراکنده و در بعدازظهر کاهش ابر همراه با وزش باد یش‌بینی شد و بیشینه دما ۱۱ درجه بالای صفر شد. براین اساس برای صبح سه‌شنبه در ایستگاه مهرآباد کمینه دما صفر خواهد بود.

گرم‌ترین مراکز استان امروز به ترتیب بندرعباس و یزد با ۲۷ و ۲۲ درجه بالای صفر بودند و در مقابل سردترین مرکز استان هم شهرکرد با دمای ۸ درجه زیر صفر بود.

بارش باران و برف در برخی راه‌های کشور

سرهنگ نادر رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا آخرین وضعیت جوی و ترافیکی راه‌های کشور را تشریح کرد و از انسداد محور ریگان-ایرانشهر به علت طوفان شن خبر داد و گفت: این محور از ساعات اولیه صبح به علت طوفان شن دچار انسداد شده است و فعلا تردد خودروها از این محور امکان‌پذیر نیست.

وی افزود: وزش باد شدید در بیشتر محورهای استان اردبیل و بارش باران نیز در اکثر محورهای استان اصفهان و خوزستان و محور شیراز-کازرون استان فارس مشاهده می‌شود. همچنین در حال حاضر شاهد بارش برف در اکثر محورهای استان چهارمحال و بختیاری و محور نقده-پیرانشهر در استان آذربایجان غربی هستیم.

سرهنگ رحمانی در ادامه با اعلام شماره تلفن ۸۸۲۵۵۵۵۵ گفت: به شهروندان توصیه می‌شود تا قبل از آغاز سفر در محورهای مواصلاتی از آخرین وضعیت راه‌های کشور مطلع شوند تا با آگاهی و آمادگی بیشتری مسیر خود را آغاز کنند.