شناسهٔ خبر: 63239 - سرویس استان‌ها

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان مطرح کرد:

بازآفرينی شهری به اجرای برنامه‌های هماهنگ در مقیاس شهری نیاز دارد

جلسه مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: بازآفرينی شهری و ارتقای كيفيت زندگی شهروندان منوط به تعریف و اجرای مجموعه‌ای متصل از برنامه‌ها و اقدامات هماهنگ در مقياس شهری و محله‌ای است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان، نشست مشترک فصلی مشاوران و کارشناسان امور بانوان، فرمانداری‌ها و مشاوران مسئولان امور بانوان دستگاه‌های اجرایی، دانشگاه‌ها و شرکت‌ها در استان با حضور مسعود بیات‌منش، مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان با محور نقش جامعه زنان و خانواده در بازآفرینی شهری برگزار شد.

بیات‌منش در این نشست گفت: به طور کلی بازآفرينی شهری و ارتقای كيفيت زندگی شهروندان در گرو تعريف و اجرای مجموعه‌ای متصل از برنامه‌ها و اقدامات هماهنگ و هم‌افزا در مقياس شهری و محله‌ای است. برای انجام مجموعه برنامه‌های بازآفرینی شهری به سه نوع فعالیت جهت توسعه توانمندی‌های اجتماعی و اقتصادی نیاز است.

وی افزود: این فعالیت‌ها شامل نهادسازی، ظرفیت‌سازی و ابزارسازی است که در آن افراد و گروه‌ها طی این فرآیند ظرفیت‌های لازم برای مشارکت فعال در جهت تحقق‌بخشی به اهداف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی توسعه اجتماعات محلی را بدست می‌آورند و نقش خانواده‌ها و علی‌الخصوص زنان در این باره بسیار کلیدی است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان همچنین در خصوص آشنایی با مفاهیم و برنامه‌های بازآفرینی شهری پایدار و نقش زنان و خانواده‌ها در عملیاتی کردن این برنامه‌ها مطالبی را ارایه کرد./