شناسهٔ خبر: 63275 - سرویس مسکن و شهرسازی

پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گزارش می دهد:

ورود سامانه بارشی از امروز به کشور همراه با بارش باران و برف / کاهش بارش ها از اواخر روز پنجشنبه

آب و هوا باتوجه به فعالیت سامانه بارشی در برخی مناطق کشور، امروز در استان‌های جنوبی بارش پراکنده برف و باران پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، براساس نقشه های پیش رو هواشناسی و مدل های همدیدی و آینده نگری، از بعدازظهر امروز (سه‌شنبه) سامانه بارشی وارد کشور شده و در استان‌های کهگیلویه و بویراحمد و چهارمحال و بختیاری بارش برف و باران، در شمال غرب فارس، شرق خوزستان بارش پراکنده برف و باران و وزش باد رخ خواهد داد.

روز چهارشنبه سامانه فوق در استان‌های واقع در شمال غرب، غرب، جنوب غرب، به‌تدریج در مناطق مرکزی، شرق، برخی نقاط شمال شرق و ارتفاعات البرز سبب بارش برف و باران و وزش شدید می‌شود.

روز پنجشنبه این سامانه در شمال شرق، شرق دریای خزر و ارتفاعات شرقی البرز فعال بوده و به تدریج از اواخر وقت از سمت شمال شرق از کشور خارج می‌شود.

شدت بارش در روز سه‌شنبه در کهگیلویه و بویراحمد و چهارشنبه در چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و شرق خوزستان است.

در روز چهارشنبه در نیمه شرقی کشور و روز پنجشنبه علاوه بر نیمه شرقی در استان‌های و اقع در دامنه های جنوبی البرز مرکزی، تهران، قم، سمنان، وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

همچنین، از اواخر سه‌شنبه و روز چهارشنبه وزش باد شدید در استان‌های گیلان و اردبیل خواهیم داشت. خلیج فارس و دریای خزر در روز پنجشنبه مواج است.

تهران امروز آسمانی صاف تا نیمه ابری همراه با وزش باد را تجربه کرد و بیشیه دمای ۱۳ درجه بالای صفر مقابل کمینه دمای صفر درجه را شاهد بود.

گرم ترین مراکز استان امروز به ترتیب بندرعباس، بوشهر و زاهدان با دمای ۲۷، ۲۲ و ۲۱ درجه بالای صفر بودند و سردترین مرکز استان هم امروز صبح ارومیه با دمای ۵ درجه زیر صفر بود.