شناسهٔ خبر: 63279 - سرویس ریلی

فرمانده پلیس راه‌آهن کشور خبر داد

مبارزه جدی با قاچاق مواد مخدر در حریم خطوط ریلی/ مبارزه با مواد مخدر تعطیلی ندارد

پلیس راه آهن فرمانده پلیس راه‌آهن کشور گفت: مبارزه جدی با قاچاق مواد مخدر در حریم خطوط ریلی راه‌آهن از اولویت‌های پلیس راه‌آهن است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، سرهنگ حشمت اله ملکی فرمانده پلیس راه‌آهن کشور با اعلام این مطلب، گفت: در امر مبارزه با مواد مخدر، تعطیلی و خستگی معنی ندارد و مأموران پلیس راه‌آهن بارها با مهارت بالا پیچیده‌ترین شگردهای قاچاقچیان برای حمل مواد مخدر در خطوط ریلی را کشف و آنان را در عمل مجرمانه خود ناکام می‌کنند.

وی از کشف ۱۶ کیلو و ۱۴۰ گرم تریاک توسط پلیس راه‌آهن، هنگام کنترل مسافران قطار کرمان ـ تهران در سال جاری خبر داد و افزود: همچنین در سال جاری مأموران پلیس راه‌آهن ایستگاه بافق هنگام کنترل مسافران قطار بندرعباس ـ تهران، از کیف مسافرتی فردی مقدار تقریبی ۷ کیلو و ۵۰۰ گرم مواد مخدر از نوع تریاک را که به طرز ماهرانه‌ای داخل بطری‌های کوچک ۳۰۰ سی سی آب معدنی جاسازی و به گریس صنعتی آغشته بود، کشف کردند.

فرمانده پلیس راه‌آهن کشور ادامه داد: طی ۳ ماهه سوم سال جاری ۱۰۷ کیلو انواع موادمخدر توسط این پلیس از قاچاقچیان کشف و ۶۶۲ نفر به اتهام حمل مواد مخدر توسط پلیس راه‌آهن دستگیر شدند که از این میزان؛ ۸۱ درصد مرد و ۱۹ درصد زن هستند.

ملکی با تأکید بر اینکه پلیس راه‌آهن در صورت کشف هرگونه اشیاء ممنوعه و غیرمجاز برابر مقررات با فرد حمل کننده برخورد قانونی می‌کند، توصیه کرد: مسافرانی که راه‌آهن و قطار را به عنوان وسیله سفر خود انتخاب می کنند از جابه‌جایی بسته‌های افراد ناشناس خودداری کنند.