شناسهٔ خبر: 63295 - سرویس هوایی

عضو هیات مدیره شرکت فرودگاه‌ها:

توجه به لزوم رعايت مقررات قانونی در انجام وظايف / زمينه برای انتصاب اولين مدير زن فرودگاهی فراهم شود

معصومه ابراهیمی عضو هیئت مدیره و راهبر امور حقوقی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران بر رعایت مقررات قانونی ابلاغ شده در انجام وظایف توسط مدیران فرودگاهی و ستادی تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران، معصومه ابراهیمی در همایش هم اندیشی مدیران ستادی و فرودگاهی خواستار توجه همه مدیران فرودگاهی به لزوم رعایت مقررات قانونی در انجام وظایف شد و تاکید کرد: عدم توجه باعث تحمیل پیامدهای مالی و حقوقی به شرکت و بعضاً به خود مدیران می شود.

وی با اشاره به وجود برخی ناهماهنگی و نابسامانی ها در موضوع تملک و مستندسازی اراضی فرودگاه ها گفت: برای رفع این موضوع و یکسان سازی روند در سراسر فرودگاه ها هیأت مدیره اقدام به تشکیل یک کارگروه شامل دفتر حقوقی، مدیریت سازماندهی، دفتر برنامه و بودجه و دفتر مقررات فرودگاهی کرد تا با همکاری یکدیگر اقدام به تدوین یک دستورالعمل کلی کنند. اکنون این دستورالعمل تدوین و به تصویب هیدت مدیره رسیده است و بزودی ابلاغ خواهد شد.

راهبر حقوقی شرکت با اشاره به اینکه در ابتدا این دستورالعمل به مدت شش ماه مبنای کار قرار خواهد گرفت، گفت: کلیت امر این است که فرودگاهها ابتدا باید طرح توجیهی خود برای تملک یک پلاک به همراه محدوده مشخص و نقشه هوایی آن را ارائه دهند تا استعلامات لازم از واحدهای تخصصی در شرکت گرفته شود و پس از دریافت مجوز از هیات مدیره کار به مرحله خرید و امضا برسد و سند تک برگی هم باید به نام شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران صادر شود. در این زمینه می بایست کارشناسان حقوقی فرودگاه ها این دستورالعمل را با دقت مطالعه و طبق آن عمل کنند.

ابراهیمی با اشاره به تدوین آیین نامه اجرایی بند 5 ماده 53 قانون احکام لایحه دائمی برنامه های توسعه کشور که شرایط را برای پیگیری مطالبات شرکت چه در زمینه عوارض و چه در زمینه خدمات ناوبری و فرودگاهی از ایرلاین ها فراهم می کند، گفت: این آیین نامه به تصویب دو وزیر معین شده در قانون رسیده و اکنون لازم الاجراست و در حال انجام تمهیدات مقدماتی و ایجاد یک واحد اجرایی است و از این پس صورتحساب ها در حکم اسناد لازم الاجرا خواهد بود.

راهبر دفتر حقوقی شرکت افزود: بر اساس تجربیات کسب شده، سامانه سما به صورت متمرکز در دفتر حقوقی ادامه کار خواهد داد و ابلاغ های مربوط به فرودگاه ها به سرعت به آنها ارسال خواهد شد و امیدوارم مدیران فرودگاه ها هم به سرعت آنها را مورد بررسی قرار دهند تا پیگیری های حقوقی در زمان معین انجام شود.

مشاور مدیرعامل در امور بانوان در پایان سخنان خود با اشاره به وجود موضوع تحقق عدالت جنسیتی در اسناد بالادستی گفت: این اسناد بالادستی لازم الاجرا هستند و خوشبختانه این موضوع در شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران با عضویت یک زن در هیات مدیره رخ داده است کاری که در تاریخ شرکت و حتی وزارت راه و شهرسازی انجام نشده بود و امیدوارم که مدیران محترم در این زمینه توجه و حمایت بیشتری انجام دهند.

وی پیشنهاد داد که با همکاری هیئت مدیره محترم اولین مدیر زن فرودگاهی نیز منصوب شود و این امر را برای واحدهای ستادی نیز در نظر بگیرند؛ چراکه خانم ها نشان داده اند که در مدیریت خود توانمند هستند و با انضباط و سلامت اداری بیشتری به انجام وظیفه می پردازند.