شناسهٔ خبر: 63301 - سرویس استان‌ها

مدیرکل راهداری استان خبر داد:؛

کاهش ۲۵ درصدی تخلفات اضافه تناژ در همدان

مصطفی پناهنده مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای همدان گفت: تخلفات اضافه تناژ کامیون‌ها در استان با کاهش ۲۵ درصدی همراه است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان، مصطفی پناهنده، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای این استان گفت: در ۸ ماه اول امسال ۴۸۷ مورد تخلف اضافه تناژ رسیدگی شده که این میزان در مدت مشابه سال گذشته ۶۵۷ مورد بوده است.

وی افزود: براساس آمار دريافتی از سیستم اضافه تناژ اداره کل، اين تعداد تخلف اضافه تناژ از سوی پلیس راه استان کشف و برای اعمال قانون به اين اداره كل معرفی شده است.

پناهنده افزود: برخورد با متخلفان و ممانعت از تردد ناوگان دارای اضافه بار توسط پلیس راه، راه‌اندازی گشت‌های نامحسوس، شناسایی مراکز فرار بار و برگزاری كلاس‌های آموزشی براي رانندگان از جمله عوامل مؤثر در كاهش تخلفات اضافه تناژ در استان بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان با تأکید براینکه با متخلفان اضافه تناژ به شدت برخورد می‌شود، تصریح کرد: حمل بار اضافه بر ظرفيت وسايل نقليه علاوه بر خطرات ناشی از بروز سوانح و تصادفات جاده‌ای، موجب فرسودگی زودرس وسيله نقليه و تخريب زيرساخت راه‌ها می شود.

این مدیر استانی با اشاره به اهميت نصب و بهره‌برداری از سامانه‌های توزين در حال حركت(WIM) یادآور شد: هيچ عاملي مانند اضافه تناژ جاده ها را تخريب نمی‌كند و اضافه تناژ محوری يكی از مهم‌ترين علل تخريب جاده است كه با استفاده از سامانه‌های توزين در حال حركت در كاميون‌های دارای اضافه تناژ محوری به آسانی قابل تشخيص است.

پناهنده خاطرنشان کرد: با رانندگان متخلف بر حسب ميزان اضافه بار و مسافت طی شده برخورد می‌شود./