شناسهٔ خبر: 63320 - سرویس شرکت‌ها

پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گزارش می‌دهد:

فعال بودن سامانه بارشی در غرب کشور/ هوای پایتخت بارانی است/ پیش‌بینی برفی بودن جاده‌های کشور برای پنجشنبه

آب و هوا- هواشناسی براساس نقشه‌ها و مدل‌های پیش رو هواشناسی و همچنین پیش‌بینی کلی مطابق نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری امروز سامانه بارشی در غرب کشور فعال است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، براساس نقشه‌ها و مدل‌های پیش رو هواشناسی و همچنین پیش‌بینی کلی مطابق نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری امروز سامانه بارشی در غرب کشور فعال است.

این سامانه دامنه‌های البرز غربی در استان‌های زنجان، قزوین، البرز و تهران، بخش‌هایی از مرکز، غرب فارس، شمال بوشهر، خراسان جنوبی، خراسان رضوی و برخی مناطق یزد را در بر گرفت و موجب ابرناکی و بارش باران در این مناطق شد. همچنین این سامانه در مناطق سردسیر و کوهستانی باعث بارش برف شد.

امروز سواحل دریای خزر بارانی بود و فردا پنجشنبه این بارش‌ها در نیمه غربی و مرکز سواحل مشاهده خواهد شد. طی همین مدت استان‌های شرق مازندران، گلستان، خراسان شمالی و بخش‌هایی از خراسان رضوی بارش برف و باران را تجربه می‌کنند.

این سامانه بارشی از اواخر پنجشنبه از کشور خارج خواهد شد و روز جمعه برای غالب مناطق کشور آسمانی صاف پیش‌بینی می‌شود.

لازم به ذکر است طی امروز و فردا دامنه‌های جنوبی البرز برای استان‌های البرز، تهران، سمنان و برخی مناطق نیمه شرقی کشور همراه استان اردبیل شاهد وزش بادهای شدید خواهند بود.

خلیج فارس هم پنجشنبه و جمعه به همراه دریای خزر مواج پیش‌بینی می‌شوند.

برای تهران امروز آسمانی نیمه ابری گاهش افزایش ابر و وزش باد و بارش باران و برف پیش‌بینی شد و بیشینه دما به ۱۳ درجه بالای صفر رسید. پیش‌بینی می‌شود فردا کمینه دمای تهران صبح در ایستگاه مهرآباد صفر باشد.

امروز گرم‌ترین مرکز استان بندرعباس با دمای ۲۶ درجه بالای صفر بود و در مقابل ارومیه و همدان با دمای ۷ درجه زیر صفر سردترین مراکز استان بودند.

دما و شرایط جوی سه روز آینده استان‌های کشور را می‌توانید اینجا مشاهده کنید.