شناسهٔ خبر: 63324 - سرویس وزارتی

وزیر راه و شهرسازی در جلسه هیات وزیران:

از سرگیری فعالیت ترنست‌ها در دست رسیدگی است/ خروج ساخت مسکن از بلاتکلیفی/ پروژه‌های ریلی با کارکرد ترانزیتی تکمیل می‌شوند

وزیر در جمع وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه خواستار تداوم فعالیت قطارهای ترنست شده‌ایم، گفت: درخواست شد تا آنها سرویس‌های خود را متوقف نکنند و این مساله در حال رسیدگی است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی محمد اسلامی در حاشیه جلسه هیئت وزیران در جمع خبرنگاران با اشاره به توقف سیر ترانست‌ها اظهار داشت: علی رغم اینکه طی چند سال گذشته تعرفه بلیت این قطارها تغییرنکرده، اما در مقابل هزینه آنها افزایش داشته است.

وی افزود: ستاد تنظیم بازار در مورد قیمت‌گذاری آنها تصمیم گرفته بود، اما نتوانستند از افزایش قیمت خدمات خود دفاع کنند و در نهایت به وضعیت فعلی منجر شد.

اسلامی با اینکه خواستار تداوم فعالیت قطارهای ترنست شده‌ایم، گفت: درخواست شد تا آنها سرویس‌های خود را متوقف نکنند و این مساله در حال رسیدگی است.

وزیر راه و شهرسازی با توجه به اختصاص ارز نیمایی برای تامین تجهیزات ترنست‌ها گفت: به این دسته از قطارها، ارز نیمایی تعلق می‌گیرد و  برای ترنست‌ها  باید هزینه‌ها متناسب با ارز نیمایی تنظیم شود که این موارد در دست رسیدگی است.

اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: در آستانه چهل سالگی انقلاب اسلامی پروژه های توسعه ترانزیتی به خصوص در شرایط کنونی برای ما اهمیت زیادی دارد و در تلاش هستیم پروژه‌هایی که در بخش ریلی تاکنون انجام شده است افتتاح شود.

وی در ادامه با اشاره به شرایط قیمت مسکن اظهار داشت: این یک واقعیت است که اجاره بها افزایش پیدا کرده اما آنچه در حوزه مسکن اتفاق می‌افتد عمدتاً ناشی از خود بخش مسکن نیست بلکه تأثیرات اقتصادی در این حوزه بعضا تاثیرگذار است.

 اسلامی گفت: آنچه وزارت راه و شهرسازی به عنوان یک سیاست برای بخش مسکن برنامه ریزی کرده است، تولید مسکن برای جامعه هدف، شامل بخش کم‌درآمد و متوسط جامعه است که ساخت و تولید مسکن در جای جای کشور قابل مشاهده است و امیدواریم شاهد شتاب بیشتری در این زمینه باشیم.

عضو کابینه دولت دوازدهم با بیان اینکه اتفاق جدیدی در بازار مسکن روی نداده، اظهار داشت: ساخت مسکن از توقف و بلاتکلفیی خارج شده و برنامه ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی و تکمیل ۵۰۰ هزار واحد نیمه تمام نیز در همین چارچوب انجام می‌شود و انتظار می رود شتاب بگیرد.

وزیر راه و شهرسازی در خصوص برنامه وزارت راه و شهرسازی در خصوص کاهش اجاره بها تصریح کرد: این موضوع متاثر از عرضه و تقاضا در بازار است. زمانی که عرضه صورت بگیرد تقاضا هم به سمت آن به طور طبیعی جذب می‌شود.