شناسهٔ خبر: 63354 - سرویس استان‌ها

برگزاری دوره آموزشی پدافند غیرعامل با موضوع تهدیدهای امنیت اجتماعی در همدان

جلسه سرپرست اداره مدیریت بحران و پدافند غیر عامل اداره کل راه و شهرسازی استان همدان خبر داد: سومین دوره آموزشی پدافند غیرعامل با هماهنگی اداره کل پدافند غیرعامل استانداری همدان و نیز با عنایت به سیاست‌های ابلاغی سازمان پدافند غیر عامل کشور ، با موضوع تهدیدهای امنیت اجتماعی با شعار پدافند غیر عامل ، افزایش بازدارندگی در سایه حماسه حسینی ویژه همکاران اداره کل راه و شهرسازی در محل سالن جلسات اداره کل تشکیل شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان همدان، " محمد رضا قرایی" عنوان کرد: پدافند غیر عامل موضوعی سهل و ممتنع است زیرا همیشه تهدیدات در زندگی ما جاری هستند و از پیچیدگی های زیادی برخوردارند.

وی ادامه داد: با عنایت به رهنمودها و تأکیدات مقام معظم رهبری و فرمانده کل قوا حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی) مبنی بر اهمیت پدافند غیر عامل در برابر انواع تهدیدات فراروی ، این اداره کل با روحیه جهاد و مقاومت ، اقدام بسیجی و با مدیریت انقلابی و کارآمد و بهره گیری از رویکردهای جهادکبیر و استفاده از توانمندی ها و ظرفیت ها با هدف نهادینه سازی فرهنگ پدافند غیر عامل از طریق آموزش، ترویج و توسعه مفاهیم آن با بهره گیری از شیوه های نوین فرهنگی و هنری و از سویی اولویت بخشیدن به اقدامات عملی پدافند غیر عامل در طرحها و برنامه ها به منظور مصونیت بخشی ، تاب آوری و ایمن سازی، اقدام به برگزاری این دوره آموزشی کرده است.

وی اظهار کرد: تهدیدات به دو دسته طبیعی و غیر طبیعی تقسیم می شوند، طبیعی ها از طبیعت نشأت می گیرند و این دلیل دشمنی آنها نیست و دیگر اینکه از ماهیت ثابتی برخوردار است مانند زلزله وسیل.اما در تهدیدات غیر طبیعی ماهیت مشخص است به تعبیری ماهیت این دسته در تکنولوژی و دانش متغیر ریشه دارد. این عامل در انسانها هم یافت می‌شود. پس تهدیدات انسان ساخت، پویا و سیال و متحرک هستند و طبیعتاً در هر مقطعی نسبت به گذشته کمی متفاوتند.

قرایی یادآورشد: فضای مجازی وشبکه های  اجتماعی به عنوان منبع اصلی ترویج ناهنجاری های اجتماعی در بین نسل جوان و خانواده‌ها به شمار می‌رود، فضای مجازی به عنوان ابزار ارتباطی نوین همچون تیغ دو لبه ای است و باید به خطراتی که به واسطه آن پیش می آید هوشیار بوده و از این تهدیدات باید آگاه بود تا آمادگی مقابله با آن را داشته باشیم.

وی در پایان گفت: با پدافند غیر عامل موثر می شود تهیدات را به فرصت تبدیل کرد.

نمایش دستاوردهای بازآفرینی شهری همدان در نمایشگاه بین المللی مسکن، شهرسازی و بازآفرینی شهری

حسن ربانی ارشد مدیر کل راه و شهرسازی استان همدان همچنین از برگزاری نخستین نمایشگاه بین المللی مسکن، شهرسازی و بازآفرینی شهری از ۲۳ تا ۲۵ دی ماه در محل شبستان مصلی امام خمینی (ره) تهران خبر داد و گفت: یکی از سکوهای بسیار مهم در معرفی و اطلاع رسانی و شناسایی پتانسیل ها، توانمندی ها و قابلیت های فنی دستگاه های اجرایی و نهادهای مختلف، برگزاری نمایشگاه ها است.

وی ادامه داد:  این نمایشگاه متناسب با شرایط روز کشور در بخش مسکن، شهرسازی و بازآفرینی شهری طراحی و برنامه ریزی شده است و تحقق اهداف آن منوط به حضور گسترده دستگاههای عضو ستاد بازآفرینی شهری و شهرداری های شهرهای هدف بازآفرینی شهری است.

وی افزود: نمایشگاه، مرکزی برای تبادل اطلاعات و دست یافتن به پدیده های نوین علم و صنعت و انتقال فناوری و تجربه است.
 ربانی خاطرنشان ساخت: همچنین برگزاری نمایشگاه موجب افزایش و بالا رفتن سطح اطلاعات و دانش عمومی، علمی و فنی بازدید کنندگان نیز می گردد. 

وی یادآورشد: توجه به بافت‌های فرسوده و قدیمی و رفع ناپایداری آنها، به موضوعی جدی و محوری تبدیل شده و سازمان‌های ذی ربط را به تکاپوی ساماندهی و بازآفرینی بافت‌های مذکور سوق داده و لزوم مداخله در این بافت ها را بیشتر از هر زمان دیگری مطرح کرده است.

ربانی تصریح کرد: با توجه به تغییرات مفاهیم اساسی در حوزه شهرسازی، این نمایشگاه نیازهای کامل یک نمایشگاه مدرن و متناسب با شرایط روز ایران و جهان در بخش مسکن، شهرسازی و باز آفرینی شهری را پوشش می دهد که طی سه روز به منظور تحول در آینده مسکن، شهرسازی و بازآفرینی شهری به شرکت کنندگان،فرصت استثنایی آشنایی با پروژه های عظیم و کلان ساختمانی و انبوه سازی مسکن کشور و نفوذ به جمع حرفه ای‌ها را می‌دهد و آشنایی با آخرین تکنولوژی های جدید و نوآوری های نوین در بخش‌های مختلف صنعت مسکن،  در دستور کار آن قرار دارد./