شناسهٔ خبر: 63359 - سرویس استان‌ها

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان:

تصویب بودجه ۱۲۵۰ میلیارد تومانی بازآفرینی استان اصفهان/ ساخت بیش از ۵۵۰۰ واحد مسکن اجتماعی در طرح بازآفرینی استان

حمیدرضا امیرخانی جلسه ستادبازآفرینی شهری استان اصفهان به ریاست استاندار، معاون وزیر راه وشهرسازی و مدیرعامل شركت بازآفرینی شهری ایران و سرپرست راه وشهرسازی استان و كلیه اعضای بازآفرینی شهری استان در محل استانداری برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، جلسه ستادبازآفرینی شهری استان اصفهان به ریاست عباس رضایی استاندار، هوشنگ عشایری معاون وزیر راه وشهرسازی و مدیرعامل شركت بازآفرینی شهری ایران و حمیدرضا امیرخانی سرپرست راه وشهرسازی استان و كلیه اعضای بازآفرینی شهری استان در محل استانداری برگزار شد.

حمیدرضا طاهرخانی، سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی درخصوص برگزاری این جلسه اظهار داشت: در این جلسه که در محل استانداری استان اصفهان برگزار شد همراه با استانداران و  معاونان ایشان، آقای عشایری، مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری و مدیران اداره کل راه و شهرسازی حضور داشتند.

وی افزود: در این جلسه کلیه سیاست‌های بازآفرینی استان مطرح و مصوبات لازم به عمل آمد. در این جلسه که کلیه دستگاه‌ها در بحث اقدام مشترک حضور داشتند، ۱۹ محل هدف به تصویب ستاد استانی رسید و هماهنگی‌های لازم با شهرداری‌ها و دستگاه‌های ذی‌ربط انجام شد.

طاهرخانی ادامه داد: طبق برنامه توسعه ششم و هفتم بحث بازآفرینی شهری در یک دوره ۱۰ ساله است. سال گذشته یک تفاهمنامه به امضا رسید که تا پایان دوره آن سه سال مانده است و این طرح تا پایان برنامه هفتم توسعه ادامه خواهد داشت. در کشور ۲۷۰ محل سالانه تعریف شده است که سهم استان اصفهان امسال ۱۹ محل است و تا پایان برنامه ششم توسعه این محلات در استان به ۵۳ محل خواهد رسید.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان درخصوص محلات هدف استان اظهار داشت: این محلات که در شهرستان‌ها تعریف شده‌اند همه دارای اولویت یکسان بوده و همه ۱۹ محل با اولویت اول مصوب شده‌اند.

وی افزود: برای این طرح بودجه مطرح شده ۵۳ میلیارد تومان از محل بودجه عمرانی و ۲۴۵ میلیارد تومان در قالب تسهیلات بانکی و در مجموع از محل منابع دولتی، بخش خصوصی، شهرداری‌ها و دیگر دستگاه‌ها این بودجه ۱۲۵۰ میلیارد تومان خواهد بود.

طاهرخانی با اشاره به میزان پیشرفت طرح‌های بازآفرینی استان ادامه داد: در شهرستان‌های استان درخصوص بازآفرینی شهری در شهرستان‌هایی مثل نائین و دو محل حصه و همت آباد شهرستان اصفهان پیشرفت‌های خوبی داشتیم و در کل میزان پیشرفت در کلیه طرح‌های استان در حدود ۴۰ درصد است.

وی با اشاره به ۱۹ محل هدف استان در طرح بازآفرینی گفت: در استان ۱۹ محله یحیی‌آباد آران وبیدگل، محلات دردشت، شهشهان، ابن سینا، حصه، زینبیه، همت آباد و قائمیه شهر اصفهان، جوی آباد و دوشنبه بازار خمینی شهر، محله كوشك سمیرم، محله بازار و چاوشی شهرضا، محله كارگر و محتشم كاشان، محله كاظم آباد گلپایگان، محله صالح آباد نجف آباد و محلات نارین قلعه و دجله در نایین محلاتی بودند که با نظر استانداری به تصویب رسیدند.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان بابت مسکن اجتماعی در قالب طرح بازآفرینی در استان اظهار داشت: با تامین زمین ساخت برای مسکن اجتماعی این پروژه در اختیار بنیاد مسکن قرار گرفته است. در قالب طرح بازآفرینی برنامه ششم توسعه برنامه ریزی و طرح مصوب شده ایجاد ساخت ۵۵۲۱ واحد مسکن اجتماعی در استان اصفهان است.